Wzrost sprzedaży w sklepach internetowych
Okres przedświąteczny to czas wzmożonych zakupów również w sklepach internetowych. Black Friday, Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy, Mikołajki i Boże Narodzenie - to okazje, które sklepy te starają się maksymalnie wykorzystać. Mimo, że Polacy przez inflację i drożyznę kupują mniej, handel w sieci kwitnie. - Dane ze sklepów internetowych o wysokości obrotów pokazują stały wzrost. We wrześniu 2022 r., który dotąd był najlepszym miesiącem w tym roku pod kątem obrotów i liczby transakcji, odnotowaliśmy o ponad 41 proc. więcej transakcji niż w analogicznym okresie w 2021 r. - mówi Marcin Szczur, Deputy Head of Sales w Blue Media dla portalu strefabiznesu.pl.
Black Friday 2022 – skromniej niż zwykle
Jak podaje portal strefabiznesu.pl -sytuacja gospodarcza chłodzi pozytywne nastroje konsumenckie i możliwości marek do zaproponowania wysokich rabatów. - Z badań, przeprowadzonych na zlecenie SMSAPI w zeszłym roku i powtórzonych w październiku tego roku wynika, że z 63 proc. na 56 proc. zmalała liczba chętnych na polowanie na okazje w ostatni weekend listopada. Rozważam dwa scenariusze. W jednym z nich okolice Black Friday mogą stać się impulsem do wyprzedania zaległego asortymentu w bardzo niskich cenach, na czym skorzystają konsumenci obawiający się wysokich cen w sezonie przedświątecznym. To też pokazało nasze badanie, 40 proc. badanych liczy na to, że dzięki promocjom w Black Friday “oszuka” inflację i zrobi zakupy po starych cenach - mówi Maja Wiśniewska, Marketing Manager SMSAPI.
Black Friday 2022 – jak przygotowują się sklepy w sieci?
Warto przemyśleć kampanię pod kątem każdego elementu tradycyjnego marketingu mix (produkt, cena, dystrybucja, promocja). Jak podaje strefabiznesu.pl- trzeba zwrócić uwagę nie tylko na produkty objęte ofertą, ale także zbadać propozycje cenowe pod kątem marżowości i atrakcyjności oraz przemyśleć kanały komunikacji oferty. Najwięcej osób szuka promocyjnych czarno-piątkowych ofert w mediach społecznościowych, ważna jest komunikacja bezpośrednia do baz odbiorców.
Warto też wprowadzić płatności odroczone, które stają się coraz bardziej popularne. Kupcy, którzy do dostępnych sposobów płacenia za produkty dołączyli BNPL mają przewagę nad konkurencją wykorzystania tej metody płatności.