Pizza oraz inne dania typu fast food

i

Autor: pixabay Kolejne miejsce na niechlubnej liście zajmuje pizza. Wszystko za sprawą dużej ilości tłuszczu, który obciąża żołądek oraz wydłuża trawienie. Układ pokarmowy zaangażowany w proces trawienia może przyczynić się do problemów ze snem.

Drożyzna w Polsce

Ceny fast foodów za wysokie. Polacy kupują hot-dogi i hamburgery w dyskontach

2022-10-12 7:52

Inflacja uderza w rynek gastronomiczny. Statystyki już pokazują jasno, że przez drożyznę Polacy rezygnują z jedzenia na mieście i wracają do przygotowywania posiłków w domu. W związku z tym, że nie maja zbyt dużo czasu na spędzanie go w kuchni, coraz częściej wybierają w sklepach tak zwane gotowce: pierogi, hamburgery, pizze. Tylko w Biedronce ich sprzedaż urosła o 20 proc. - pisze środowa "Rzeczpospolita".

Drogie składniki i energia, to drogie dania

"W ciągu roku cena pizzy wzrosła o około 18 proc. We wrześniu 2021 r. średnia cena wyniosła 33 zł, w 2022 już 39 zł. Większe zwyżki cen notują pierogi (23 proc.) i burgery (27 proc.)" – mówi, cytowana przez "Rzeczpospolitą", Barbara Pragłowska, kierująca analizami w Pyszne.pl, liderze rynku dostaw. Jak dodaje, "pomimo wzrostu cen udział zamówień z pizzą utrzymuje się w trendzie wzrostowym, a pizza pozostaje jednym z najpopularniejszych".

Jak zauważa dziennik, pizza to od lat ulubione danie zamawiane z dostawą, ale nawet stacjonarne pizzerie widzą zmiany. "Znów najczęściej dwie osoby zamawiają jedną na pół. Coraz mniej napojów, żadnych przystawek. To standardowe zamówienie" – przyznaje, cytowany przez gazetę, pracownik jednej ze stołecznych pizzerii. Według dziennika można domyślać się, że coraz więcej osób, nawet jeśli nie zdecyduje się na samodzielne przygotowanie pizzy w domu, skorzysta z opcji tańszej, czyli kupna chłodzonej czy mrożonej w sklepie i podgrzania w domu.

Pizza z marketu

Informacje z sieci handlowych wskazują, że już się to dzieje. "Kategoria produktów chłodzonych, której dużą częścią jest pizza, cieszy się stabilnym zainteresowaniem klientów, osiągając stały wzrost ilościowy" – mówi "Rzeczpospolitej" Dariusz Blaut, dyrektor kategorii w sieci Biedronka, odpowiedzialny m.in. za ofertę dań gotowych. Jak dodaje, "w kategorii produktów chłodzonych wzrost sprzedaży sięga około 20 proc. r./r. Stale rozwijamy ofertę dań gotowych, odpowiadając na rosnące zainteresowanie konsumentów". Natomiast rzeczniczka sieci Lidl Aleksandra Robaszkiewicz wskazuje, że "w ostatnim roku sprzedaż pizzy utrzymywała się na stabilnym poziomie lub delikatnie wzrastała".

Sonda
Przejmujesz się inflacją?
Pieniądze to nie wszystko. Piotr Arak – inflacja będzie rosła
Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze