CPK

i

Autor: Materiały prasowe & Shutterstock CPK

CPK

Chaos w CPK. Unieważnione postępowanie na organizację audytu

2024-05-31 15:23

Chaos wokół CPK narasta. Po zawirowaniach politycznych i plotkach o odwołaniu inwestycji, pojawiły się znaki zapytania od strony finansowej. W marcu nie było ofert na audyt finansowy CPK. Obecnie, postępowanie na wyłonienie wykonawców audytów jest unieważniane.

CPK bez audytu – komunikat spółki

Spółka Centralny Port Komunikacyjny zdecydowała o unieważnieniu postępowań na wyłonienie wykonawców audytów zewnętrznych dla części kolejowej i z obszaru marketingu. Do przetargu nie zgłosili się potencjalni wykonawcy.

Spółka Centralny Port Komunikacyjny w marcu informowała, że dała potencjalnym oferentom dodatkowy miesiąc na przygotowanie ofert w przetargach na audyty zewnętrzne. Dla audytów w części kolejowej i z obszaru marketingu nowy termin otwarcia ofert był 24 maja, a dla audytu dotyczącego innych projektów i z obszaru lotniskowego – to 29 maja.

Brak chętnych na audyt CPK?

"Spółka CPK podjęła decyzję o unieważnieniu postępowań na wyłonienie wykonawców audytów zewnętrznych dla części kolejowej i z obszaru marketingu. Powodem było niezgłoszenie się do przetargu potencjalnych wykonawców" - poinformowano w poniedziałkowym komunikacie.

Przypomniano, że wcześniej, z końcem marca 2024 r., spółka przekazała do Biura Pełnomocnika Rządu ds. CPK komplet dokumentów będących raportami z audytów wewnętrznych.

"Raporty te jako analizy przygotowane przez ekspertów branżowych zatrudnionych w spółce są wystarczającą bazą informacyjną do sformułowanej rekomendacji Pełnomocnika Rządu ds. CPK" - podano.

Spółka zaznaczyła, że "z uwagi na kompleksowość Programu CPK projekt będzie poddany dalszej ocenie i analizom".

Audytorzy obawiają się zlecenia od CPK?

Pod koniec marca br. spółka nie rozstrzygnęła przetargu na audyt finansowy z powodu braku ofert.

Spółka Centralny Port Komunikacyjny została powołana do przygotowania i realizacji Programu wieloletniego Centralnego Portu Komunikacyjnego, obejmującego m.in. budowę nowego lotniska centralnego dla Polski oraz inwestycji towarzyszących - np. linii kolejowych, dróg ekspresowych i autostrad.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa.

W końcu jacyś chętni na audyt w CPK

Konsorcjum A2P2 Architecture & Planning i Zespołu Doradców Gospodarczych TOR złożyło ofertę w przetargu na audyt dla tzw. innych projektów w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego - poinformowała spółka CPK pod koniec maja. Trwa sprawdzanie oferty pod względem formalnym.

Pieniądze to nie wszystko Maciej Wilk

QUIZ PRL. Superbohaterowie popkultury PRLu

Pytanie 1 z 10
Rockowy zespół Kryzys w utworze "Telewizja" porównał kapitana Klossa do:
QUIZ Superbohaterowie PRL

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze