Praktycznie w każdym banku przy użyciu smartfona poza sprawdzaniem stanu konta czy przelewami możemy także złożyć wniosek o kredyt czy założyć lokatę. Bankowość mobilna otwiera przez nami także dodatkowe opcje, takie jak płatności telefonem czy skanowanie kodów QR.
Liderem wśród bankowości mobilnej klientów jest PKO Bank Polski. Spośród 9,1 mln klientów detalicznych PKO BP z bankowości mobilnej korzysta blisko 2,5 mln. Są oni także liderem jeśli chodzi o użytkowników aplikacji bankowych. Drugi pod tym względem jest mBank – ma ich 1,75 mln na 3,6 mln klientów. Trzecie miejsce zajmuje ING Bank Śląski. Ma 4,2 mln klientów, spośród których 1,6 mln korzysta z bankowości mobilnej.
W ostatnim czasie przybywa także osób określanych mianem „mobile only”. To ludzie, którzy operacje bankowe na swoim koncie przeprowadzają tylko za pomocą smartfonów (nie używają w tym celu komputerów).
Należy pamiętać, że bankowość mobilna poza dużymi ułatwieniami niesie też za sobą spore ryzyko. Musimy pamiętać w jakich miejscach logujemy się do naszego banku i czy sieć WiFi z jakiej korzystamy jest bezpieczna. Taki rodzaj bankowości jest także narażone jak inne rzeczy na ataki hakerów czy wirusy, które infekują urządzenia użytkownika.
Oprac. na podst: Bankier.pl i PRNews.pl