kończy się audyt w CPK

i

Autor: AP Photo/Ebrahim Noroozi; Materiały prasowe/Źródło: Rynek Lotniczy

CPK

Decyzja o CPK coraz bliżej? Kończy się audyt wewnętrzny

2024-03-27 7:51

Jak obiecano, w marcu miały zakończyć się wewnętrzne audyty spółki Centralny Port Komunikacyjny. Pełnomocnik rządu ws. CPK Maciej Lasek przekazał PAP, że audyt jest "na finiszu".

Kończy się audyt wewnętrzny spółki CPK

"Jesteśmy na finiszu audytów wewnętrznych z zakresu HR, harmonogramu, programu społeczno-gospodarczego. Robimy to w dużej mierze siłami własnymi spółki, ale również korzystamy z zewnętrznych ekspertów" – powiedział PAP wiceminister funduszy i polityki regionalnej Maciej Lasek. Jak dodał, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, trwające w spółce audyty wewnętrzne mają się zakończyć w marcu.

Audyty wewnętrzne w CPK prowadzone są siłami spółki i przez Biuro Pełnomocnika rządu ds. CPK Macieja Laska. W ramach tej procedury, weryfikowane są dokumenty, umowy i sprawozdania dostarczane przez spółkę.

Lasek przekazał, że w połowie roku mają być znane wyniki tzw. dużych audytów, dotyczących programu lotniskowego, kolejowego i marketingowego. Dodał, że zostaną one przeprowadzone przez firmy zewnętrzne wyłonione w przetargach, na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych. "Jesteśmy w dialogu z potencjalnymi wykonawcami. Na ich prośbę przedłużyliśmy czas na wykonanie tych audytów" – powiedział wiceminister.

W ubiegłym tygodniu spółka CPK poinformowała o wydłużeniu czasu na przeprowadzenie audytów w trwających przetargach na te usługi. Spółka sprecyzowała, że chodzi o terminy realizacji w trzech spośród pięciu trwających przetargów: na audyty części kolejowej, części lotniskowej i obszaru finansowego. CPK wskazała wówczas, że o dłuższe terminy apelowali potencjalni wykonawcy audytów.

Lasek: CPK musi być rentowne

Rozmówca PAP zaznaczył również, że CPK musi być rentownym przedsięwzięciem. "Nie jest sztuką stworzenie projektu lotniska i wydanie na inwestycję grubych miliardów. Sztuką jest to zrobić tak, by była to infrastruktura dopasowana do potrzeb, a inwestycja zaczęła się zwracać" – podkreślił.

W ocenie wiceministra należy zadbać również o lotniska regionalne, które odpowiadają za około 60 proc. całego ruchu lotniczego w Polsce. "Nie może być tak, że cały wysiłek idzie na lotnisko centralne" – zaznaczył.

Spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) została powołana do przygotowania i realizacji Programu wieloletniego Centralnego Portu Komunikacyjnego, obejmującego m.in. budowę nowego lotniska centralnego dla Polski oraz inwestycji towarzyszących - m.in. linii kolejowych, dróg ekspresowych i autostrad.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa. 

Pieniądze to nie wszystko - Wojciech Trojanowski

QUIZ PRL. Gry i zabawy dziecięce w PRLu

Pytanie 1 z 15
Jak nazywała się gra podczas której uczestnicy przesuwali przedmiot w stronę mety: pstrykając w niego palcami?
QUIZ PRL. Gry i zabawy dziecięce w Polsce ludowej

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze