Nowe kilometry autostrady A1

i

Autor: Krzysztof Nalewajko / GDDKiA Nowy fragment A1 między węzłami Tuszyn i Piotrków Trybunalski Zachód

E-Toll miał być rewolucją na autostradach. Kierowcy: totalny dramat!

2021-12-12 14:59

Głównym założeniem E-Toll czyli systemu elektronicznego poboru opłat, miał być swobodny przejazd przez bramki bez brania biletu i bez konieczności zatrzymywania się. Jednak nie udało się to do końca. Kierowcy narzekają na apki do pobrania, a sama infrastruktura drogowa nie pozwala uniknąć kolejek.

System e-TOLL ma w założeniu podnieść szlabany – wyeliminować postoje i kolejki na bramkach. Bazuje on na aplikacji na smartfony, która za pośrednictwem GPS lokalizuje pojazd i nalicza opłatę w wypadku stwierdzenia korzystania z płatnego odcinka drogi. Środki są pobierane z konta e-TOLL, które przedtem należy zasilić. 

Czytaj także: Koniec ze szlabanami na autostradach! Sprawdź co się zmieni 

Ocena w aplikacji AppStore lub Sklep Play oscyluje w granicach 1-1,5 gwiazdki. Po jej pobraniu i zalogowaniu (nie bez problemów), czeka Cię wiele rubryk do wypełnienia, pytających o liczbę miejsc siedzących w aucie czy całkowitą dopuszczalną masę pojazdu. W aplikacji nietrudno o błędy, te występują często, a po nich musisz od nowa ją włączać i wprowadzać dane. Nie tak miał wyglądać start systemu E-Toll - informuje portal trans-moto.pl

Totalny dramat! Klasyczny przykład, w jaki sposób nie powinna wyglądać aplikacja do obsługi płatności za przejazdy. Brak słów...

Aplikacja zacina się oraz wywołuje problemy z płynnością pracy telefonu. Dodatkowo po ponownym zainstalowaniu na tym samym urządzeniu nie można użyć poprzedniego numeru identyfikacji, co przekłada się na komplikacje w sprawnym wykonaniu przejazdu, piszą kierowcy.

Jak czytamy na portalu: jak się okazuje, stania w kolejkach nie da się uniknąć, bo wiele punktów poboru opłat nie rozchodzi się w kilka pasów dedykowanych konkretnym bramkom kilkadziesiąt metrów od samego punktu. Stanie w korku dalej będzie normą, chyba że zdecydujesz się na przejazd pasem awaryjnym, jak co niektórzy kierowcy.

Fotoradary na moście Poniatowskiego niepotrzebne? Pytamy kierowców

Bilety są wskazane dla kierowców pojazdów osobowych na dwóch odcinkach autostrad: A2 na odcinku Konin-Stryków i A4 na odcinku Wrocław-Sośnica, zarządzanych przez GDDKiA (Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad). Na koncesjonowanych odcinkach autostrad funkcjonują nadal bramki i tam korzystać z e-Toll może przede wszystkim transport.

Sonda
Czy korzystałeś z e-TOLL?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze