Ile zarabiają influencerzy?
W dzisiejszych czasach każdy może stać się influencerem. Dla młodych ludzi jest to niewątpliwie spełnienie marzeń. Wielu z nich wyobraża sobie, że za choćby jedną współpracę można zarobić naprawdę pokaźne sumy pieniędzy, mają rację, ponieważ jak się okazuje, za wstawienie jednego zdjęcia na swoje social media influencerzy zarabiają ok. 10 tys. zł, a w zależności od zasięgów, ta kwota może być jeszcze wyższa.
Karina Hertel, współzałożycielka i dyrektor zarządzająca BrandLift w rozmowie z PAP sprzed kilku miesięcy wyznała, że na jednej kampanii marketingowej influencer może liczyć na zarobek w wysokości od kilku do nawet setek tysięcy złotych. Jak wyjaśniła, wszystko zależy od rodzaju współpracy. W przypadku gdy influencer tworzy swój produkt, wtedy takie kampanie liczą setki tysięcy złotych dochodu.
Jak influencer zarabia na kampanii marketingowej? Co wchodzi w skład ceny?
Karina Hertel podała, że na wycenę mają ogromny wpływ zasięgi influencera oraz to, czy potrafi on utrzymać uwagę użytkowników i wciągnąć w interakcję.
Agencje, które zajmują się marketingiem dla influencerów, regularnie uzupełniają bazy najciekawszych influencerów. Na zarobki mogą liczyć nie tylko celebryci, ale również tacy, którzy posiadają do 10 tys. obserwatorów, a także do 100 tys. Jednak, aby współpraca była rzeczywiście owocna, influencer musi wykazać się determinacją i zaangażowaniem. Niekiedy potrafi być to długotrwały proces, a na efekty trzeba poczekać. Na początku osoby z małymi zasięgami mogą zarobić ok. 100 - 500 zł post reklamowy. W przypadku większych zasięgów i większej popularności influencer zarobi kilkaset tysięcy złotych.
Polecany artykuł:
UOKiK bierze pod lupę znanych influencerów
Na koniec czerwca 2022 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił przyjrzeć się działaniom popularnych influencerów. Ukarał tych, którzy odmówili współpracy i musieli zapłacić spore sumy pieniędzy. Julia Kuczyńska, znana jako “Maffashion” została ukarana grzywną w wysokości 30 tys. zł, Marek Kruszel, inaczej “Kruszwil” 50 tys. zł, Marcin Dubiel 25 tys. zł i Paweł Malinowski 20 tys. zł. Trochę mniejszą karę finansową otrzymał Marcin Malczyński, bo 10 tys. zł, a także Marlena Sojka “Marley” 4 tys. zł kary.
Na podstawie podejrzenia oszustwa, prezes UOKiK skierował wystąpienia do kilkudziesięciu znanych influencerów w celu zebraniu informacji na temat prawidłowego i legalnego działania w internecie. Okazuje się, że wielu influencerów nie oznacza postów jako sponsorowane, wynikające ze współpracy. Podobnie dzieje się w przypadku publikowanych filmów wideo na platformie YouTube.