Kultowa torba staje się tęczowa
Od dziś we wszystkich sklepach stacjonarnych IKEA możemy kupić limitowaną wersję tradycyjnej niebieskiej torby FRAKTA – wielokolorową torbę STORSTOMMA. Zyski ze sprzedaży IKEA przekaże na szczytny cel. Pieniądze dostanie na 116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.
Czytaj też: Prawnicy alarmują. ZUS przyjrzy się samozatrudnionym. Co będzie sprawdzać?
Wsparcie osób LGBT+ w pracy jest jednym z pięciu punktów strategii Różnorodności i Włączania w IKEA, którą firma realizuje od 2020 roku. Dla organizacji jest ono tak samo ważne jak działania na rzecz m.in. równych szans dla kobiet w rozwoju zawodowym, równości płac, sprawiedliwego podziału obowiązków rodzicielskich, zatrudnienia osób z niepełnosprawnością, budowania otwartości na różne kultury i narodowości w miejscu pracy, wsparcie różnorodności wiekowej, w tym włączanie osób 50+ na rynku pracy. W ramach tego podejścia IKEA chce także inspirować społeczności lokalne, współpracując z organizacjami pozarządowymi, które przeciwdziałają wykluczeniu. Przykładem takiego działania jest długofalowa współpraca z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę.
– Torba STORSTOMMA to produkt IKEA, który oprócz podstawowej funkcji, jest również symbolem szacunku dla osób LGBT+ oraz wsparcia otwartości. Szacunek i włączanie są częścią naszych wartości w IKEA. Każdy z nas jest ważny, każdy jest słyszany i wkład każdego się liczy. Sprzedaż toreb STORSTOMMA oznacza dla nas możliwość wsparcia oraz pomocy dzieciom i młodzieży narażonym na wykluczenie społeczne, we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, która prowadzi telefon zaufania dla dzieci i młodzieży – mówi Susanna Romantsova, Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail w Polsce.