Instagram i Facebook jak YouTube Premium
Opłaty za Instagram i Facebook mają być w założeniach czymś w rodzaju analogii do YouTube Premium tzn. pozostanie możliwość bezpłatnego użytkowania jednak z szeregiem „reklamowych niedogodności”.
Firma zarządzająca platformami Instagram i Facebook zapewniła o możliwości bezpłatnego użytkowania serwisów na dotychczasowych zasadach. Pojawiło się pojęcie dedykowane nowym warunkom korzystania z Instagram i Facebook - pay or okay. Nikt nie musi płacić za Instagram i Facebook. Jednak osoby, które nie chcą reklam, muszą się liczyć z dodatkowymi kosztami wyrażonymi w euro.
Facebook przegrywa w TSUE, później powstaje koncepcja dodatkowych opłat
W lipcu podmiot zarządzający serwisem Facebook przegrał rozprawę przed TSUE. Europejski trybunał zarzucił naruszenie unijnych przepisów chroniących dane osobowe. Chodziło o przesyłanie informacji między UE i USA. Później, operator FB powołał się na to orzeczenie, uzasadniając nowe opłaty.
Instagram i Facebook znacznie tańsze niż wcześniej ustalono. Co wiadomo obecnie?
5,99 euro za subskrypcję zamiast wcześniej zapowiadanej ceny 9,99 euro – to najważniejsza informacja z depeszy Reuters.
Spółka zarządzająca serwisami Instagram i Facebook zadeklarowała, że nowy system opłat subskrypcyjnych za korzystanie z mediów społecznościowych jest próbą znalezienia równowagi pomiędzy przyziemnymi realiami i rosnącymi wymaganiami w kwestii ochrony danych osobowych.
Meta Platforms, amerykański gigant technologiczny z siedzibą w Menlo Park w Kalifornii, zatrudnia niemal 70 tys. osób. Spółka zalicza się do tzw. wielkiej piątki firm informatycznych, wspólnie z Google i Microsoft.