Black Friday POLSKA 2018 - lista sklepów

i

Autor: KAROLINA MISZTAL/REPORTER Black Friday

Jak przygotować sklep internetowy do Black Friday?

2018-11-10 9:55

W Black Friday sklepy internetowe odnotowują ruch większy o około 30 proc. Tego dnia nie można sobie pozwolić na awarie systemu IT czy brak towaru na wirtualnych półkach. Wszystko musi działać jak w szwajcarskim zegarku. Jak przygotować sklep internetowy na ten dzień?

Black Friday (z ang. czarny piątek), w tym roku przypada na 23 listopada. To święto handlu przywędrowało do nas z Zachodu. To piątek po Dniu Dziękczynienia, początek sezonu zakupów przed Bożym Narodzeniem w Stanach Zjednoczonych. W "czarny piątek" wiele sklepów oferuje duże zniżki cen o czynnych jest w dodatkowych godzinach. Chyba śmiało możemy powiedzieć, że Black Friday przyjął się w Polsce.

Szczególne obniżki cen przygotowują na ten dzień sieciowe sklepy stacjonarne i niemal wszystkie sklepy internetowe. Szacuje się, że polskie sklepy internetowe odnotowały w ubiegłym roku w „czarny piątek” przeciętnie ok. 30 proc. większy ruch i siedmiokrotnie więcej transakcji niż w inny, zwykły piątek. Tego dnia Polacy, jako łowcy okazji, nie szczędzą grosza. Szacuje się, że podczas tegorocznego Black Friday przeciętny Polak będzie gotowy wydać ok. 645 zł. Pieniądze wyda przede wszystkim na odzież, obuwie, elektronikę oraz multimedia.

Takiej okazji nie mogą przegapić zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy. W Black Friday żaden właściciel sklepu internetowego nie może sobie pozwolić na awarię strony i systemu płatniczego. Do tego dnia pod względem technicznym trzeba przygotować się doskonale. Ważne by wcześniej specjalista od stron internetowych i sklepów on-line przeprowadził swoistą konserwację systemu. Wszelkie nawet najdrobniejsze błędy trzeba usunąć. Warto też z administratorem serwerów ustalić jego piątkowy dyżur, by w razie wielkiego pecha i nawet najdrobniejszej usterki, mógł natychmiast zareagować.

A dowodem na to, jak kwestie IT są tutaj kluczowe są twarde dane statystyczne. Według danych Gemiusa, w ubiegłoroczny Black Friday polscy klienci wygenerowali 248,9 mln odsłon sklepów internetowych. To aż o 82 mln (ok. 30 proc.) więcej niż wyniosła listopadowa dzienna średnia. Z kolei sprzedaż w tych sklepach urosła tego dnia o 692 proc.

Na Black Friday warto przygotować specjalną ofertę. Ceny całego asortymentu można obniżyć wręcz symbolicznie, a tylko wybrane grupy produktów przecenić odpowiednio o 30 proc., 50 proc, a nawet i 70 proc.

Koniecznie też sprawdźmy umowę z firmą transportową, która obsługuje sklep. Również ona musi być przygotowana na sprawne dostarczenie zakupów klientom. Można też rozważyć umożliwienie klientom odbioru osobistego zamówionego towaru.

Źródło: dlahandlu.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze