Rynek nieruchomości w dobie epidemii nie działa tak jak dotychczas. Największym problemem jest niepewność finansowa klientów, ale i utrudniona prezentacja mieszkań, działek, powierzchni handlowych. W obecnych czasach zdjęcia czy plany to zdecydowanie za mało, by przyciągnąć klienta, a na profesjonalne usługi tworzenia spacerów 3D nie każdy może sobie pozwolić. Dlatego też duże serwisy z ofertami nieruchomości pod wynajem czy na sprzedaż zaczęły szukać nowych rozwiązań, które pozwolą na funkcjonowanie rynku nieruchomości w czasie epidemii - a nie wiemy, jak długo ten stan będzie trwał. Na przykład popularny serwis Otodom udostępnił 50 kamer Ricoh Theta V do samodzielnego tworzenia wirtualnych spacerów.
Zobacz: Pomysł na firmę w dobie epidemii - ekoskrzynka
– Stworzyliśmy plan projektu błyskawicznie, najszybciej w historii marki Otodom, w odpowiedzi na równie błyskawiczne skutki pandemii, która niemal z dnia na dzień uniemożliwiła zwyczajne funkcjonowanie rynku nieruchomości. Wiedzieliśmy, że rabaty to tylko kropla w morzu potrzeb i że nasze działania muszą obejmować o wiele szerszy zakres. Postanowiliśmy zadziałać doraźnie (rabaty) i długoterminowo, stąd pomysł na wypożyczanie kamer do wirtualnych spacerów, porady ekspertów i dostarczanie aktualnych informacji wszystkim, którzy bacznie śledzą ten sektor – wyjaśnia Dorota Dwornik, Marketing Communication Specialist w Otodom.