Viaplay

i

Autor: Shutterstock

Viaplay

Koniec Viaplay w Polsce? Planowana sprzedaż i zamknięcie biznesu

2023-07-20 12:42

Platforma streamingowa Viaplay ogłosiła, że w ramach programu naprawczego wycofuje się z kilku krajów, w tym z Polski. Decyzja ta stanowi potężną rewolucję na rynku mediów sportowych w Polsce, ponieważ Viaplay posiada prawa do transmisji takich popularnych wydarzeń jak Premier League, Bundesliga, Formuła 1 czy KSW. Szef grupy, Jorgen Madsen Lindemann, oznajmił, że firma skoncentruje się na rynkach skandynawskich, co oznacza odejście od dotychczasowej strategii ekspansji.

Początki problemów Viaplay stały się głośne na początku czerwca, jednak nikt wtedy nie spodziewał się aż tak poważnej sytuacji. Wtedy wartość akcji firmy na giełdzie spadła rekordowo o 60 procent, co wyraźnie wskazywało na trudności finansowe. W odpowiedzi na te wyzwania, Anders Jensen zdecydował się zrezygnować ze stanowiska prezesa Viaplay Group po pięciu latach.

Następnie, na początku lipca, firma ogłosiła zwolnienia w swojej centrali w Sztokholmie, co wskazywało na dalsze problemy. Pozostawało jednak pytanie, jak sytuacja będzie wyglądać w innych regionach. Teraz już wiemy, że zmiany będą ogromne. W czwartek, centrala Viaplay poinformowała o wycofaniu się z kilku rynków, w tym Polski, krajów bałtyckich, USA, Kanady i Wielkiej Brytanii. Zamiast tego, firma skoncentruje się na działalności w Skandynawii i Holandii.

Szef grupy, Jorgen Madsen Lindemann, przyznał, że niektóre inwestycje w treści nie przyniosły oczekiwanych zysków, a wyścig na wzrost liczby subskrybentów odbył się kosztem wartości, szczególnie w kontekście umów partnerskich. Dlatego też, Viaplay zmierza teraz w kierunku nowego modelu operacyjnego, odpowiedniego doboru treści oraz skupia się na zyskowności działalności w Holandii. Dodatkowo, firma planuje sprzedaż swoich treści na rynkach zagranicznych poprzez platformę Viaplay Select.

Informacje na temat dokładnego przebiegu wycofywania się Viaplay z Polski nie są jeszcze dostępne. Na ten moment możliwe są trzy scenariusze: sprzedanie serwisu, jego zamknięcie lub znalezienie dla niego wspólnika. Pracownicy polskiego oddziału oficjalnie nie otrzymali jeszcze konkretnych informacji na ten temat i mają spotkać się ze swoimi szefami w celu omówienia sytuacji w najbliższym czasie.

- W tej chwili na rynku jest zbyt wiele platform płatnych. Pomysł Viaplay wyróżnienia się ofertą sportową był dobry, lecz jak widać zbyt niszowy i niewystarczający, jak na rynek polski - podał w komunikacie Viaplay. - Myślę, że decyzja Viasatu jest racjonalna i zgodna z zasadą „tracić szybko”. Podobną być może decyzję mają teraz do podjęcia kolejne platformy, które albo zdecydują się na konsolidację z innymi podmiotami, albo otworzą dodatkowe źródła przychodów, jak udostępnienie czasu reklamowego. To ostatnie rozwiązanie wydaje się być kwestią czasu, zwłaszcza, że największym kanałem w Connected TV staje się YouTube utrzymujący się w większości z reklam - dodał Marcin Boroszko, Konsultant w Channel Factory Polska.

Sonda
Który serwis streamingowy jest według Ciebie najlepszy?
EKG 2023 Dawid Jackiewicz

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze