Lidl uzasadnia swoją decyzję nie tylko troską o zdrowie klientów i względy wizerunkowe, lecz także spadającym w ciągu ostatnich trzech lat zainteresowaniem klientów papierosami, co przekłada się na zmniejszenie zysków z ich sprzedaży. Wcześniej sieć podjęła decyzję o umieszczeniu produktów tytoniowych poza zasięgiem wzroku klientów, co miało zniechęcić ich do zakupu.
Wybór Lidla spotkał się z wielką aprobatą holenderskiej organizacji, zajmującej się walką z uzależnieniami – Verslavingskunde Nederland. – To ważny krok, który będzie miał duży wpływ na sytuację w kraju i nie tylko – komentował jej rzecznik prasowy. Jak dodał: „Lidl jest obecny w 30 krajach, a Lidl Nederland jest pierwszą firmą międzynarodową, która wstrzymuje sprzedaż papierosów”.
Stopniowe wycofywanie ze sprzedaży papierosów ogłosiły na początku roku także dwie inne sieci handlowe - Trekpleister i Kruidvat. Na ten krok nie zdecydowali się jeszcze jednak najwięksi konkurenci Lidla – sieci Jumbo i Albert Heijn.
Przypomnijmy, że w ubiegłym roku holenderski rząd postanowił, że od 2020 r. w supermarketach nie będzie można eksponować papierosów na wystawach. Wyjątkiem będą stacje benzynowe i kioski, które będą musiały dostosować się do nowych przepisów do 2022 r. Zakaz nie będzie dotyczył specjalistycznych sklepów z tytoniem.
Źródło: NLTimes.nl, rp.pl