- Rozważamy powrót do regulacji, która była opracowana w ubiegłej kadencji i podnosiła akcyzę na samochody używane. Nasz system akcyzowy pochodzi sprzed 1989 r., co sprawia, że wzmożoną opłatę płacą ci, którzy mają samochód w lepszym standardzie ekologicznym- powiedziała Jadwiga Emilewicz, wicepremier i minister rozwoju na konferencji prasowej „Innowacyjny ekosystem dla elektromobilności. Wyniki programu akceleracyjnego Pilot Maker Elektro ScaleUp”.
Zobacz też: Polacy szukają zatrudnienia w firmach oferujących pracę zdalną
Jak podkreśliła wicepremier Emilewicz wzrost akcyzy na samochody używane na sprawić, by ich sprawdzane do kraju przestało być opłacalne. Obecnie trwają już rozmowy w tym temacie z Ministerstwem Finansów i Ministerstwem Klimatu.
Sprawdź także: Jesteśmy gotowi do transformacji energetycznej
- Wprowadzamy mocne regulacje w zakresie wycinania filtrów DPF. Obecnie w przypadku starych diesli najprostszym sposobem usprawnienia systemu jest wycięcie tego filtra, a to z kolei sprawia, że taki samochód nie powinien się poruszać po Polsce. Nowa regulacja, która ma wprowadzić zarówno wzmożony monitoring i kontrolę samochodów na ulicach, ale także kontrolę tego, co dzieje się w stacjach kontroli pojazdów. Auta z wyciętym filtrem nie powinny być dopuszczane do ruchu – powiedziała Jadwiga Emilewicz.