Bałtyk

i

Autor: East News

Plajta biura podróży. Dziesiątki klientów nie pojadą na wykupione wycieczki

2018-02-11 17:39

Pierwszy raz w tym roku polskie biuro podróży ogłosiło upadłość. Klienci spółki muszą zmienić swoje plany i dopełnić formalności, aby odzyskać wpłacone pieniądze. Sprawdź, co zrobić, jeśli masz wykupioną wycieczkę w tej spółce.

Biuro podróży z Pruszcza Gdańskiego dołączyło do grona firm, które wycofują się z branży turystycznej. Rejsclub.pl poinformował o bankructwie na swojej stronie internetowej oraz w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Zobacz: Lidl Podróże. Zdradzamy, jakie wycieczki kupisz za pośrednictwem dyskontu

- Niniejszym z przykrością informujemy, iż z powodu niewypłacalności przedsiębiorca Zbigniew Kąkol działający pod firmą Zbigniew Kąkol REJSCLUB.PL nie jest w stanie wywiązać się z umów o świadczenie usług turystycznych zawartych z klientami, których termin rozpoczęcia przypada po dniu 08.02.2018r. i zapewnić klientom zwrotu wpłat lub ich części wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną – można przeczytać w oficjalnym komunikacie. – REJSCLUB.PL posiada zabezpieczenie finansowe w postaci gwarancji ubezpieczeniowej w kwocie 830 000,00 zł (osiemset trzydzieści tysięcy złotych). W dniu 08 lutego 2018r. Marszałek Województwa Pomorskiego został poinformowany o niewypłacalności REJSCLUP.PL, co umożliwia klientom skorzystanie z uprawnień przewidzianych w ustawie o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. Nr 133, poz. 884 ze zm.). Należy mieć na uwadze, że marszałek województwa jest uprawniony do występowania na rzecz klientów w sprawach wypłaty środków z tytułu umowy gwarancji bankowej, umowy gwarancji ubezpieczeniowej lub umowy ubezpieczenia, na zasadach określonych w treści tych umów, a także w sprawach wypłaty środków z Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego – dodaje biuro.

Polecamy: Lidl Podróże. Dyskont wchodzi na rynek biur turystycznych

Osoby, których podróż miała odbyć się po 8 lutego br., mogą wystąpić o zwrot wpłaconych środków do Marszałka Województwa Pomorskiego (do Departamentu Turystyki) lub podmiotu podmiotu udzielającego zabezpieczeń finansowych, czyli spółki AXA Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji - podkreśla Rejsclub.pl. Prawo do roszczeń mają zarówno klienci, którzy zawarli umowę osobiście, jak i osoby, które wykupiły wyjazd dla grupy. Aby dopełnić odpowiednich formalności, należy przedłożyć szereg załączników.

Wykaz dokumentów, które należy przedstawić, aby odzyskać wpłacone środki:

1. Kopia umowy o świadczenie usług turystycznych, stanowiących imprezę turystyczną, zawartej między klientem a REJSCLUB.PL.
2. Kopia dowodu wpłaty na rzecz REJSCLUB.PL należności za usługi turystyczne, stanowiące imprezę turystyczną określoną w umowie.
3. Oświadczenie klienta stwierdzające niewykonanie przez REJSCLUB.PL zobowiązań umownych o określonej wartości.
4. Oświadczenie klienta zawierające wskazanie rachunku bankowego, na który ma nastąpić wypłata środków z zabezpieczenia finansowego posiadanego przez REJSCLUB.PL albo wskazanie innego sposobu wypłaty z tego zabezpieczenia.

Biuro podroży zapewnia, że wyjazdy klientów, które już się rozpoczęły, odbędą się zgodnie z planem, jak również zabezpieczono możliwość powrotu przez turystów. Wśród poszkodowanych, których wycieczki odwołano, znajduje się 60 osób – informuje next.gazeta.pl. Ponieważ gwarancja ubezpieczeniowa opiewa na wysoką kwotę 830 tys. zł, powinni oni bez problemu odzyskać wpłacone na wycieczki pieniądze.

Oprac. na podst. rejsclub.pl, next.gazeta.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze