Logo Produkt Polski

i

Autor: Shutterstock, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi / Fotomontaż SE

Polacy chcą kupować polskie produkty, ale i tak wybierają importowane

2021-10-27 7:40

Jak podaje "Rzeczpospolita", patriotyzm zakupowy Polaków sprowadza się głównie do deklaracji. Jak wyszło w badaniu, Polacy wypadają pod tym kątem gorzej niż średnia światowa i Europejska. Obecnie tylko 40 proc. konsumentów w Polsce sprawdza kraj pochodzenia kupowanych przez siebie produktów spożywczych. Tymczasem w wielu badaniach, większość Polaków deklarowała, że chętniej kupowałaby produkty od rodzimego producenta.

Patriotyzm zakupowy Polaków niższy niż średnia Europejska i światowa

Ogółem na świecie 46 proc. badanych sprawdza kraj pochodzenia produktów spożywczych – wynika z opublikowanych przez "Rzeczpospolitą" badań ARC Rynek i Opinia. Badanie przeprowadziła grupa niezależnych agencji.

ZOBACZ Patriotyzm zakupowy. Biedronka wspiera polskich producentów

Jak robić zakupy i co kupować?

"Wynik Polski wypada wyjątkowo słabo: liderem jest Szwajcaria, gdzie aż 68 proc. konsumentów sprawdza pochodzenie żywności, w kilku państwach europejskich wynik jest również powyżej 60 proc. Tymczasem, choć Polacy w wielu badaniach deklarują chęć kupowania krajowych produktów, kończy się na zapewnieniach" - wskazano.

Problemem może być nieświadomość konsumentów

Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia wskazuje, że poziom sprawdzania, z jakiego kraju pochodzi dany produkt, może być niższy niż w innych krajach, gdyż Polacy bardzo często są przeświadczeni, że żywność sprzedawana w Polsce jest polska. "Dlatego w ogóle tego nie weryfikują" - mówi.

Sonda
Czy starasz się kupować Polskie produkty?

"Deklarujemy chęć kupowania polskich produktów, chociaż tak naprawdę nie jesteśmy gotowi poświęcić czasu, żeby sprawdzić kraj pochodzenia. Mieszkańcy krajów, gdzie przywiązanie do własnych produktów jest wyższe, w większym stopniu sprawdzają, skąd produkt pochodzi" – dodaje.(PAP)

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze