zakupy, rodzina

i

Autor: pexels

Drożyzna w Polsce

Polacy kupują polskie produkty, ale muszą już mocno zaciskać pasa

2022-11-06 14:03

Według najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” konsumenci podczas codziennych zakupów kierują się przede wszystkim jakością i ceną produktów. Z sondażowego badania wynika, że na pytanie: „Co jest dla Pana/Pani najważniejsze podczas codziennych zakupów?” aż 79,8 proc. ankietowanych odpowiedziało, że jakość produktu. Cenę wskazało blisko 75,8 proc. respondentów. Ale niestety drożyzna dotyka nas coraz mocniej. Aż 47,7 proc. ankietowanych zadeklarowało, że w czasie kryzysu wybiera produkty w niższej cenie, a 40,8 proc. - że kupuje mniej.

Polacy stawiają na jakość produktów

Według najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” konsumenci podczas codziennych zakupów kierują się przede wszystkim jakością i ceną produktów. Z sondażowego badania wynika, że na pytanie: „Co jest dla Pana/Pani najważniejsze podczas codziennych zakupów?” aż 79,8 proc. ankietowanych odpowiedziało, że jakość produktu. Cena wskazało blisko 75,8 proc. respondentów. Opakowanie  stawia na pierwszym miejscu 26 proc. ankietowanych, znaki jakości zamieszczone na produkcie 24,4 proc., walory ekologiczne 20,6 proc. oraz kraj pochodzenia produktu 17,3 proc. 

W porównaniu z badaniem z poprzednich lat można zauważyć, że jakość i cena nadal są głównymi czynnikami branymi pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Co ciekawe, z badań wynika również, że konsumenci obecnie większą wagę niż w ubiegłych latach przywiązują do wyglądu opakowania oraz znaków jakości umieszczonych na opakowaniu produktu. Te dwa czynniki zanotowały największy wzrost w porównaniu z badaniem ubiegłorocznym (opakowanie - 16 pkt proc, znaki jakości - 10 pkt proc.).

Drożyzna psuje zakupy Polakom

Choć według badania Polacy stawiają na jakość produktów, ich estetykę, to niestety coraz intensywniej przyglądają się cenom na sklepowych półkach. Aż 47,7 proc. ankietowanych zadeklarowało, że w czasie kryzysu wybiera produkty w niższej cenie, a 40,8 proc. - że kupuje mniej. Polacy kupują produkty o wydłużonym terminie przydatności do spożycia (32,8 proc.) oraz zwracają większą uwagę na kraj pochodzenia produktów (26,2 proc.). Ponad jedna piąta Polaków obawia się przerw w dostępności niektórych artykułów i kupuje na zapas.

Okazuje się, że w tym trudnym pod względem gospodarczym okresie Polacy stawiają na rodzime produkty, by tak wspierać narodową gospodarkę. Aż 78,3 proc. ankietowanych, mając możliwość wyboru, zadeklarowało zakup produktów polskiego pochodzenia, a jedynie 3,9 proc. respondentów było przeciwnego zdania.

Sonda
Chodzisz na zakupy z listą?
Tańczące z Promocjami 03.11.2022

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze