Polacy kupują odzież od polskich firm
Według danych z raportu modowego Klarna wynika, że Polacy coraz chętniej decydują się wesprzeć krajowe przedsiębiorstwa i zrobić u nich zakupy. Aż 84 proc. posiada już w swoich domach ubrania od polskich firm. 56 proc. podało wygodę takich ubrań, 44 proc. dobra cenę, a 41 proc. wyraziło chęć wspierania polskiej gospodarki. - podaje dziennik “Rzeczpospolita”.
Polacy wspierają krajową gospodarkę
W dalszym ciągu wielu Polaków wybiera odzież z bazarów, na których można znaleźć różne marki zagraniczne, w tym azjatyckie. Podobnie jest w popularnych sieciówkach dostępnych w centrach handlowych, gdzie owszem, można trafić na ubrania w korzystnej cenie, jednak ich jakość niekiedy pozostawia wiele do życzenia. Oprócz tego materiały z jakich się składają powodują, że po kilku latach ich posiadania, nie wyglądają już korzystnie. Jednak duży procent konsumentów zaczęło zwracać uwagę na to gdzie i w jakich warunkach powstają ubrania.
Dyrektor PIOT Związku Pracodawców Przemysłu Odzieżowego i Tekstylnego stwierdziła, że taki trend widać już od kilku lat, a dzięki pandemii lokalne produkcje zyskały wielu nowych klientów. Dodała też, że zaobserwowano zainteresowanie lnem, który jest znacznie droższy m.in. od bawełny.
Zakupy przez internet. Gdzie Polacy kupują ubrania?
Pandemia zmusiła konsumentów do robienia zakupów online i choć oficjalnie się zakończyła, wielu Polaków w dalszym ciągu preferuje tę formę zakupów. Według danych z Euromonitor International w 2021 roku wartość e-handlu modą wyniosła ponad 8 mld zł. Jak podaje dziennik “Rzeczpospolita”, polscy producenci muszą wychodzić naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów. W raporcie Klarny okazuje się, że 55 proc. kupujących odzież częściej poczynają zakupy online niż w stacjonarnie w sklepach.
Polecany artykuł:
Polacy wybierają rynek polski zamiast zagranicznego
Jak podaje “Rzeczpospolita”, na chwilę obecną tylko 40 proc. ankietowanych sprawdza, w jakim kraju powstał zakupiony przez nich produkt spożywczy. Według badania ARC Rynek i Opinie z 2021 roku wynika, że na całym świecie 46 proc. osób zwraca na to uwagę. W przypadku artykułów z kategorii odzieżowej być może sytuacja wygląda podobnie. Ważne jest, aby mieć świadomość skąd pochodzą kupowane przez nas produkty oraz w jakich warunkach powstają.