Domowa aktywność Polaków - badanie

i

Autor: materiały prasowe 16 procent osób ćwiczacych w domu wybiera jogę lub pilates - treningi wspierające relaksację i kładące nacisk na zdrowy kręgosłup.

Polacy znacznie ograniczyli aktywność fizyczną w czasie epidemii koronawirusa. Jak wrócić do formy?

2020-05-19 23:45

Jak pokazują badania przeprowadzone dla marki Head & Shoulders, Polacy w czasie pandemii znacznie ograniczyli ruch (59 proc.). Zdecydowana większość z nich deklaruje, że motywacją do powrotu do formy są inni ludzie (75 proc.), których towarzystwa na co dzień brakuje z powodu ograniczeń wprowadzonych w czasie pandemii (72 proc.). Dlatego, w czasie odmrażania gospodarki i stopniowego wychodzenia z ograniczeń narodowej kwarantanny, Head & Shoulders zachęca Polaków do codziennej, wspólnej gimnastyki porannej w ramach akcji „Zacznij dzień z czystą głową”.

Według badań przeprowadzonych dla marki Head & Shoulders, ponad połowa Polaków (59 proc.) zmniejszyła swoją aktywność fizyczną od czasu wybuchu pandemii i wprowadzenia ograniczeń w przemieszczaniu się. Jednocześnie, zdecydowana większość z nich, 75 proc., przyznaje, że łatwiej byłoby im wrócić do rozpoczęcia lub wznowienia aktywności fizycznej w towarzystwie innych osób – partnerów lub przyjaciół – których brak na co dzień odczuwa aż 72 proc. społeczeństwa - czytamy w komunikacie prasowym.

CZYTAJ TAKŻE: Siła polskiej marki w czasach pandemii. Założycielka brandu CHRISTINE GRANVILLE: "Nie poddajemy się"

Ruszyła akcja „Zacznij dzień z czystą głową”
W odpowiedzi na powyższe zjawiska, marka Head & Shoulders, przygotowała specjalną akcję pod hasłem „Zacznij dzień z czystą głową”, w której zachęca odbiorców do codziennej, porannej  rozgrzewki w towarzystwie znanych i lubianych sportowców, prezenterów i aktorów. Treningi w formie relacji na żywo można było śledzić na instagramowym profilu trenera personalnego, Daniela Józka Kuczaja do 17 maja oraz na profilach gwiazd i influencerów, biorących udział w akcji: Rafała Maślaka, Macieja Dowbora, Małgorzaty Ohme, Hanny Lis, Sylwii Nowak, Rafała Jonkisza,i Krzysztofa Golonki. Wszystkie poranne treningi są również dostępne na stronie internetowej dedykowanej akcji www.czystaglowa.onet.pl, dzięki czemu każdy może zadbać o swoją formę w dogodnym dla siebie momencie. Na stronie internauci znajdą także wiele praktycznych porad na temat pielęgnacji włosów i skóry głowy.

Do przyłączenia się do akcji zachęca sam Robert Lewandowski, ambasador marki Head & Shoulders. 

.  Jako profesjonalny sportowiec doskonale wiem, jak poranna aktywność fizyczna jest istotna dla naszego zdrowia i kondycji psychicznej. Kiedy nasze ciało jest w dobrej formie, my też czujemy się znacznie lepiej. Mam nadzieję, że poranne ćwiczenia staną się dla wszystkich nowym rytuałem, dzięki któremu razem zadbamy o najwyższą formę – mówi Robert Lewandowski.

Do wspólnego treningu może dołączyć  każdy, kto chce znaleźć inspirację i motywację, potrzebną do tego, by wejść w nowy dzień ze świeżym zapasem siły woli, optymizmem i gotowością stawienia czoła wyzwaniom.

Poranna rutyna sposobem na pozytywny początek dnia
Jak wynika z badania Head & Shoulders aż 36 proc. Polaków przyznaje, że lubi poranne rytuały, ponieważ dają one poczucie przewidywalności i pozwalają lepiej zacząć dzień. Ich znaczenie podkreśla również Małgorzata Ohme, psycholog i ekspert akcji Head & Shoulders. Powtarzalne działania wykonywane rano nadają pozytywny ton wszystkiemu, czym będziemy zajmowali się przez resztę dnia. Konsekwentne wykonywanie odpowiednio dobranych czynności, takich jak chociażby poranna gimnastyka, prysznic i pielęgnacja włosów, pomaga złapać poczucie porządku i wewnętrzny spokój ducha – mówi Małgorzata Ohme. Wspólne treningi on-line są również szansą na poczucie się częścią większej wspólnoty, co jest szczególnie istotne w czasie, kiedy ograniczyliśmy spotkania towarzyskie oraz bezpośredni kontakt z innymi ludźmi – dodaje.

SPRAWDŹ TEŻ: USA ponownie uderza w Chiny. Donald Trump zaostrza sankcje wobec Huawei

– Chcemy na co dzień wspierać Polaków w powrocie do formy, bo jako marka szamponów numer 1 na świecie, codziennie rano towarzyszymy im od lat w porannych rytuałach w zakresie pielęgnacji włosów i skóry głowy. Poranna aktywność fizyczna, podobnie jak poranny prysznic, to sposób na pozytywne rozpoczęcia dnia ze świadomością, że zrobiliśmy coś dobrego sami dla siebie – mówi Jarosław Fibich, manager marki Head & Shoulders.

Od początku epidemii P&G wspiera organizacje humanitarne oraz ich podopiecznych dotkniętych tym kryzysem. W Polsce działa na rzecz walki z kryzysem epidemiologicznym z Polskim Czerwonym Krzyżem dostarczając podstawowe środki czystości i artykuły higieniczne najbardziej potrzebującym – rodzinom, seniorom, osobom chorym i niepełnosprawnym – tak aby w tej trudnej sytuacji mogli realizować swoje codzienne obowiązki i proste czynności – myć zęby i włosy, golić się, prać ubrania czy zachowywać czystość w domu. Produkty marek, takich jak Ariel, Gillette, Oral B, Pantene, Head & Shoulders, Pampers, Fairy i wiele innych trafiło do tysięcy polskich domów.

P&G wspiera także tych, którzy niosą pomoc innym. Podstawowe produkty do higieny osobistej i środki czystości należących do firmy marek otrzymali także pracownicy społeczni PCK. Z kolei do ratowników medycznych w całym kraju trafią produkty do pielęgnacji – m.in. Head & Shoulders, Gillette i Old Spice. Ponadto, personel medyczny może skorzystać ze specjalnej linii telefonicznej, którą wspiera marka Always. Produkty przekazywane przez organizacje pomocowe takie jak PCK trafiają także do szpitali i innych instytucji medycznych. Firma przekazuje także środki pieniężne na walkę z kryzysem oraz jego skutkami. 

Super Biznes 7 V
Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze