130 mln transakcji w IKO
W każdym tygodniu klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo logują się do IKO nawet 12 milionów razy. Sierpień był pierwszym miesiącem, w którym klienci logowali się do IKO częściej niż do bankowości internetowej i ten trend się utrzymuje.
Łącznie w ciągu 5 lat dostępności IKO w ofercie banku, klienci wykonali za jego pomocą ponad 130 milionów transakcji mobilnych. Tylko w ciągu ostatniego roku liczba transakcji dokonywanych z poziomu aplikacji mobilnej największego polskiego banku wzrosła aż o 143 proc.
- Coraz bardziej dynamiczny rozwój IKO i tak ogromna otwartość naszych klientów na rozwiązania bankowości mobilnej są dla nas papierkiem lakmusowym i potwierdzeniem kierunku, w którym konsekwentnie zmierzamy. Postęp technologiczny sprawia, że tradycyjne banki będą musiały przekształcać się w instytucje technologiczne, a PKO Bank Polski jako lider technologiczny polskiego sektora bankowego nadaje ton tym zmianom - mówi Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Dziś klienci PKO Banku Polskiego płacą BLIKIEM w internecie co sekundę, w każdej minucie zlecają 100 przelewów w IKO, co godzinę logują się do aplikacji aż 60 tysięcy razy, a w ciągu doby bank notuje nawet 5,5 mln tapnięć w aplikacji.
W 2018 roku IKO zostało wzbogacone między innymi o dwie kolejne wersje językowe (ukraińską i rosyjską), powiadomienia push o zdarzeniach na rachunku, skanowanie faktur (także tych bez kodu QR), obsługę karty wielowalutowej oraz kantor umożliwiający wygodną i szybką wymianę walut z dowolnego miejsca o każdej porze. W kolejnych miesiącach w aplikacji pojawi się m.in. możliwość dokonywania transakcji BLIK w ciężar karty kredytowej (bez czeków i wypłat z bankomatów), możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz opłacenia parkingu, a także mobilna autoryzacja.