QUIZ PRL. Kultowe pojazdy PRL. Tylko prawdziwy motomaniak zdobędzie 10 punktów
W czasach PRL samochody były symbolem luksusu i prestiżu. Dostęp do nich był ograniczony, a ceny były wysokie. Dlatego też samochody z tamtych czasów mają dziś swój niepowtarzalny klimat i są często nazywane "kultowymi".
Do najpopularniejszych kultowych samochodów PRL należą:
Warszawa - samochód osobowy produkowany w Polsce w latach 1952-1973. Był to duży, czterodrzwiowy samochód z silnikiem o pojemności 1,5 litra. Warszawa była produkowana w wielu wersjach, w tym: Warszawa M-20, Warszawa M-21, Warszawa M-22 i Warszawa M-23.
Syrena - pierwszy polski samochód osobowy, produkowany od 1957 roku. Był to niewielki, dwudrzwiowy samochód z silnikiem o pojemności 772 cm3. Syrena była produkowana w wielu wersjach, w tym: Syrena 100, Syrena 101, Syrena Bosto, Syrena Sport i Syrena R-20.
Fiat 125p - samochód osobowy produkowany w Polsce w latach 1967-1991. Był to licencyjna wersja włoskiego Fiata 125. Fiat 125p był pierwszym polskim samochodem z silnikiem o pojemności 1,2 litra. Był produkowany w wielu wersjach, w tym: Fiat 125p, Fiat 125p Kombi, Fiat 125p Pick-up i Fiat 125p Lux.
Polski Fiat 126p - samochód osobowy produkowany w Polsce w latach 1972-2000. Był to licencyjna wersja włoskiego Fiata 126. Polski Fiat 126p był najmniejszym samochodem produkowanym w Polsce. Był produkowany w wielu wersjach, w tym: Polski Fiat 126p, Polski Fiat 126p Kombi, Polski Fiat 126p Pick-up i Polski Fiat 126p Bis.
Nie zapominajmy o dużych pojazdach jak popularny furgon Nysa, czy autobus Jelcz 043 nazywany pieszczotliwie Ogórkiem.
Kultowe samochody PRL są dziś chętnie kolekcjonowane i odnawiane. Odpicowana Warszawa M20 może kosztować nawet 135 tys. zł, Syrena 102 po generalnym remoncie to koszt ok. 50 tys. zł, a wersja Syrenki kabriolet jest właściwie bezcenna... Te piękne samochody młodości naszych dziadków są symbolem dawnej epoki i stanowią ważną część polskiej motoryzacji. Ale koniec gadania! Pora na QUIZ PRL. Kultowe pojazdy PRL!