Rewolucja dzieje się na naszych oczach! Roboty coraz częściej zastępują człowieka

2022-05-13 7:32

Dziennik Puls Biznesu zwraca uwagę, że innowacyjne rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji (AI) odgrywają coraz większą rolę w biznesie. Przedsiębiorcy widzą wiele korzyści w automatyzacji obsługi konsumentów - wskazuje gazeta i dodaje, że coraz częściej zaczynają korzystać z chatbotów i voicebotów, wirtualnych asystentów klienta.

Coraz więcej przedsiębiorców korzysta z wirtualnych asystentów klienta. Wyręczają oni pracowników i obniżają koszty działania firm. Są to, jak wyjaśniono, programy komputerowe stosowane do prowadzenia konwersacji naśladującej zachowania ludzkie. "Start-upy oferujące tego typu rozwiązania mogą liczyć na dofinansowanie z programu Inteligentny Rozwój (POIR)" - zauważa dziennik.

Gazeta cytuje najnowszą edycję raportu „Monitoring trendów w innowacyjności” przygotowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), z której wynika, że do 2025 r. globalny rynek AI będzie wart 190 mld dol. Natomiast do 2024 r. liczba asystentów głosowych na świecie może wynieść 8,4 mld, czyli więcej niż populacja globu.

Czytaj również: Sztuczna inteligencja na Allegro. Wojciech Bogdan tłumaczy jak zmieniają się zakupy internetowe

Z badania przeprowadzonego przez agencję Symetria - na które powołuje się dziennik, wynika, że Polacy preferują rozmowę z botem ze względu na możliwość uzyskania szybkiej odpowiedzi. Wśród jego zalet wymieniają m.in. możliwość korzystania z tej opcji o każdej porze dnia i nocy. "Pozwalają firmom obniżyć koszty i wyręczają pracowników w powtarzalnych, monotonnych czynnościach" - dodano.

Sonda
Co sądzisz o robotach z ludzkimi cechami?
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze