Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement wzrost przychodów reklamowych rok do roku zanotowały stacje: Polsat (o 14,3 proc. - do 2,04 mld zł), TVN (o 7,6 proc. - do 1,51 mld zł) i TVP 2 (o 11 proc. - 616,1 mln zł). Dobra passa opuściła TVP1, która pod względem przychodu z reklam straciła 590 mln zł.
Sprawdź również: Polacy jeżdżą na wakacje służbowymi samochodami
W sumie w stacjach monitorowanych przez Nielsena wyemitowano w I półroczu b.r. o 16,6 proc. więcej spotów niż przed rokiem.
Branży reklamowej nie ominęły podwyżki. Jak wynika z informacji udostępnionych przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wynagrodzenie w zrzeszonych firmach wzrosło średnio o 3 proc., jeśli chodzi o płacę całkowitą oraz o 3 proc., jeśli chodzi o płacę gwarantowaną.
Zobacz także: Banki mają problem z pozyskaniem pracowników. Praca w Biedronce i Lidlu atrakcyjniejsza?
Jak wynika z danych 93 firm stowarzyszonych w SAR, w ponad połowie z nich zanotowano wzrost wpływów. 56 proc. firm zwiększyło w ostatnim roku liczę pracowników, 1/5 z nich zanotowała spadek zatrudnionych.
Dla przykładu na stanowisku account directora można zarobić średnio 13 tys. zł brutto, a na najniższym w tym zakresie – account assistant – 3460 zł brutto. Senior copywriter może zainkasować do swojej kieszeni średnio 11 tys. zł brutto miesięcznie, media manager – 10 tys. zł, strategic planner – 7,2 tys. zł.
Źródło: /wirtualnemedia.pl / onet.pl