LOT terminal Chopina odprawa strajk samolot

i

Autor: East News LOT terminal Chopina odrawa strajk samolot

Strajk pracowników PLL LOT wstrzymany. Samoloty polecą zgodnie z planem

2018-04-30 20:19

Saga związana ze strajkiem generalnym pracowników PLL LOT trwa w najlepsze. Jeszcze dzisiaj rano związkowcy zapowiadali, że protest się odbędzie. Finalnie podjęto jednak decyzje, że planowany na 1 maja strajk pracowników w siedzibie spółki w Warszawie zostanie wstrzymany.

Zakaz strajku wydał sąd okręgowy w Warszawie. Związkowcy dopatrzyli sie w orzeczeniu sądu luk. Zakaz został wydany wobec związków zawodowych, które mają w nazwie PPL LOT SA., sęk w tym, że nie ma takich związków. Te, które istnieją mają w nazwie PLL LOT SA. Wątpliwości budzi także określenie "ogólnopolska akcja strajkowa". Protest nie ma obowiązywać w całej Polsce, a jedynie w spółce z siedzibą w Warszawie. Prezes PLL LOT Rafał Milczarski zapowiadał, że pracownicy którzy będą we wtorek strajkować poniosą konsekwencje. Jeszcze rano wydawało się, że Polskie Linie Lotnicze czeka paraliż, związki zawodowe podjęły jednak decyzję o wstrzymaniu protestu.

Pracownicy etatowi PLL LOT podjęli decyzję o strajku poprzez referendum. Związkowcy informowali, że strajk rozpocznie się 1 maja i będzie trwał do odwołania. Pracownicy LOT mieli przyjść do pracy, ale żaden samolot linii miał nie opuścić lotniska. Osią sporu między związkami zawodowymi w LOT a władzami spółki jest wypowiedziany w 2013 roku regulamin wynagradzania z 2010 roku. LOT wówczas stanął na krawędzi bankructwa i musiał przeprowadzić restrukturyzację. Spółka otrzymała pomoc publiczną, którą notyfikowała Komisja Europejska.

Zobacz również: PKP S.A będzie promować zatrudnianie osób niepełnosprawnych. Podpisano porozumienie z PFRON

Na oficjalnych portalach Polskich Linii Lotniczych od rano nie było żadnych informacji dotyczących jutrzejszych wydarzeń. Pasażerowie na Facebook'u wysyłali zapytania do spółki z prośbą o informację i skarżyli się na brak możliwości kontaktu poprzez infolinię. PLL LOT zapowiada, że na chwilę obecną wszystkie rejsy 1 maja odbędą się zgodnie z planem.

- Informacje o ewentualnym strajku pojawiły się już miesiąc temu. Dlaczego więc utrudnienia w ruchu mogą być postrzegane jako nadzwyczajne okoliczności? Obowiązkiem przewoźnika jest zapewnienie pasażerom jak najwyższej jakości swoich usług. W przypadku, gdy jest to niemożliwe, podróżni powinni mieć prawo do rekompensaty za opóźnione bądź odwołane loty – mówi Marius Stonkus, prezes firmy Skycop specjalizującej się w odszkodowaniach lotniczych.

Zobacz także: Będą odszkodowania dla pasażerów za nieplanowane strajki linii lotniczych

Przypominamy, że jeżeli czas oczekiwania na lot trwa dłużej niż 2 godziny, przy krótszych lotach pasażerom przysługują bezpłatne posiłki oraz napoje. Linie lotnicze mają obowiązek zaopiekowania się pasażerami. Jeśli nie wykazują żadnej inicjatywy, należy zachować wszystkie rachunki za posiłki, aby potem móc załączyć je do reklamacji. Będą one podstawą do ubiegania się o zwrot kosztów. W przypadku opóźnienia lotu większego niż 24 godziny, obowiązkiem linii lotniczych jest zagwarantowanie noclegu w hotelu. Niestety często trzeba zapłacić za niego samemu, a później domagać się zwrotu kosztów. Linia powinna zagwarantować także transport z lotniska do hotelu. Linie lotnicze muszą zwrócić pełen koszt biletu na lot, który się nie odbył lub był znacznie opóźniony. Może być to także inny plan podróży, czyli lot w to samo miejsce, jak najszybciej będzie to możliwe.

 

 

Źródło: Radio Zet/materiały prasowe

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze