Trzy ceny produktów w Biedronce
Sieć Biedronka od 1 stycznia 2023 roku wprowadziła do swoich sklepów rozwiązania realizujące zapisy unijnej dyrektywy Omnibus, której celem jest dostarczenie klientom dokładnej informacji na temat cen produktów objętych promocjami. Etykiety cenowe produktów oferowane klientom Biedronki w ramach części promocji będą zawierały:
- aktualną cenę promocyjną, za którą nabędziemy towar,
- cenę referencyjną czyli najniższą cenę danego produktu z ostatnich 30 dni,
- cenę regularną tego produktu.
Jakich produktów nie dotyczy dyrektywa Omnibus?
Zasady dyrektywy Omnibus nie dotyczą wszystkich produktów spożywczych oferowanych przez sieci handlowe w ramach sprzedaży promocyjnej a obejmują produkty, których termin przydatności do spożycia przekracza 30 dni. Tym samym regulacje nakładające obowiązek informowania o cenach referencyjnych nie obejmują przykładowo m. in. świeżego mięsa, nabiału, świeżych owoców i warzyw. Zasady dyrektywy nie dotyczą także promocji innych niż proste, tj. nie stosuje się ich, jeśli wprowadzane są promocje warunkowe np. „kup 2, zapłać za drugi 50% taniej’, „zrób zakupy za po 50 zł, dostaniesz x”.
Polecany artykuł: