auto elektryczne ładowanie samochodu elektrycznego

i

Autor: P.kaczor Napęd elektryczny (lub inny byle nie spalinowy) w samochodach to obecnie największe wyzwanie dla rozwoju motoryzacji

UE pieniędzmi przekona nas do aut elektrycznych? Póki co wygrywa LPG

Wysokie ceny paliwa drenują kieszenie Polaków, co jest wodą na młyn dla zwolenników aut elektrycznych. Dlatego na norweskich stacjach paliw mają pojawić się tablice wskazujące koszt przejechania 100 kilometrów zależnego od tego, w jaki sposób zasilany jest silnik pojazdy. Podobne rozwiązanie zastosowano w Niemczech, we współpracy z Komisją Europejską. Problem w tym, że na tablicy najkorzystniejsze wyliczenie jest dla... samochodów z LPG.

Próbowali zachęcić do aut elektrycznych, a zachęcą do LPG

Niemcy wprowadziły u siebie przepisy, które wymagają na stacjach paliw mających więcej niż 6 dystrybutorów specjalnych tablic, z średnim przelicznikiem kosztu przejechania 100 kilometrów na danym paliwie. Podobne rozwiązanie chce wdrożyć u siebie norweski Minister Transportu Jon-Ivar Nygard w celu promocji aut elektrycznych.

Problem w tym, że na tablicy najtańszy przejazd kosztuje autem napędzanym LPG. Oczywiście informacje na tablicach są cały czas aktualizowane, zależnie od ceny gazu. Ale pamiętajmy, że energia elektryczna również nie jest tania i również drożeje, bo podlega takim samym prawom rynkowym jak paliwo. A kryzys energetyczny raczej nie będzie dobrym bodźcem dla powszechności aut elektrycznych.

Horrendalne ceny paliw w Warszawie. Nawet powyżej 7 zł za litr

Na poniższej tablicy możemy zauważyć, że koszt przejechania 100 km autem średniej klasy zasilanym w LPG jest o 0,02 euro niższy niż autem elektrycznym. Różnica w teorii kosmetyczna, ale diabeł tkwi w szczegółach.

 Ceny paliw w Niemczech

i

Autor: Bundesministerium fur Wirtschaft und Klimaschutz Ceny paliw w Niemczech

Czy auta na LGP są faktycznie tańsze w utrzymaniu?

Auta elektryczne dalej są horrendalnie drogie i niewiele osób może sobie na nie pozwolić. Tymczasem samochodów z LPG na rynku nie brakuje, a zawsze można przerobić posiadane już przez nas auto benzynowe. Koszty będą na pewno niższe niż kupna auta elektrycznego. Jeśli więc założymy, że klienci głosują portfelami, to akcje tego typu nie przekonają ich do aut elektrycznych, ale właśnie do autogazu. 

Sonda
Zdecydowałbyś się na samochód elektryczny?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze