Policja ostrzega, właściciele i pracownicy sklepów muszą być czujni. Pojawił się nowy sposób oszustwa. Jak działają oszuści? Do sklepu dzwoni osoba, która podaje się za serwisanta terminali płatniczych i prosi o ręczne dokonanie zmiany ustawień w bezgotówkowym terminalu płatniczym. Oszust oświadcza, że nie powiodła się automatyczna aktualizacja oprogramowania i aby urządzenie działało prawidłowo, należy zrobić to ręcznie, według podanych instrukcji Następnie wydaje rozmówcy kolejne polecenia przeprowadzenia zmian w urządzeniu. Zabezpieczające kody, wydrukowane w trakcie zmieniania ustawień należy podać rzekomemu serwisantowi. W taki sposób zadziałał oszust w Krapkowicach, który po otrzymaniu kodów umożliwiających transakcje bezgotówkowe na łączną kwotę 1900 zł, poinformował pracowniczkę sklepu o zakończeniu aktualizacji oprogramowania. Kiedy kobieta zorientowała się, że to oszustwo, to już nie mogła dodzwonić się do oszusta, bo numer telefonu był już nieaktywny. Zatem trzeba być wyjątkowo czujnym i nie podawać nikomu żadnych haseł. Jeśli zdarzy się taki telefon, to trzeba upewnić się w firmie serwisującej urządzenia, czy faktycznie taka osoba tam pracuje i ewentualnie zaprosić ją do sklepu z wizytą.
Zobacz: Wędliny w biedronce tańsze o 20 proc.
Przeczytaj: Ceny żywności poszły w górę