Awaria w banku Peako SA [15.04.2022]
"Mamy sygnały, że zdarzają się przypadki problemów z logowaniem, ale jest to niewielka skala" - poinformował rzecznik banku Paweł Jurek. Dodał, że problem może występować w pojedynczych przypadkach. "Oczywiście sprawdzamy to" – zapewnił. Serwis Downdetector, który gromadzi informacje o awariach od samych użytkowników, informuje, że pierwsze wzmianki o problemach w Peako SA pojawiły się w piątek ok. godziny 12:00. Klienci banku raportują o problemach z serwisem Bank Pekao. Nie działało logowanie do aplikacji mobilnej Pekao SA, mobilność internetowa oraz zgłaszane są utrudnienia w płatności kartami kredytowymi.
Bank Pekao, założony w 1929 r., ma ponad 250 mld zł aktywów; obsługuje ponad 6,1 mln klientów i co drugą korporację w Polsce. Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Awaria w Pekao - problem został rozwiązany
- Krótkotrwałe problemy z logowaniem do serwisu Banku Pekao zostały wyeliminowane. Logowanie odbywa się bez problemów – powiedział PAP rzecznik Banku Pekao Paweł Jurek.
W Banku Pekao ok. południa w piątek pojawiły się problemy z logowaniem do serwisu transakcyjnego i aplikacji. Rzecznik Pekao potwierdził, że do banku docierały sygnały, iż zdarzały się przypadki problemów z logowaniem, ale wg niego była to „niewielka skala”.
Polecany artykuł:
PZU ma 20 proc. akcji Pekao, a Polski Fundusz Rozwoju - 12,8 proc. akcji.