Wniosek można złożyć osobiście, przez pełnomocnika lub drogą pocztową - w tym przypadku o dacie złożenia wniosku decyduje data stempla pocztowego. W przypadku wniosków wysyłanych pocztą koperta powinna zawierać dopisek "REKOMPENSATA".. - Wniosek składany pocztą powinien posiadać poświadczenie podpisu przez notariusza lub przez gminę - pod warunkiem, że na jej terenie nie ma kancelarii notarialnej upoważnionej do poświadczenia własnoręczności podpisu - przypomina Ministerstwo Energii.
Rozwiązuje to problem tych emerytów-górników, którzy nie wiedzieli, czy mogą uzyskać poświadczenie w małych gminach, gdzie nie ma kancelarii notarialnej. Mieszkańcy miast, w których pracuje notariusz, nie mogą jednak uzyskać poświadczenia notarialnego w urzędzie miasta. W takiej sytuacji są np. mieszkańcy Jastrzębia-Zdroju. O poświadczenie notarialne powinni poprosić uprawnionego do jego wystawienia notariusza.
Zobacz też: Jak i gdzie złożyć wniosek o 10 tys. zł za utratę deputatu węglowego? [POBIERZ WNIOSEK]
Przeczytaj także: Górnicze wdowy też dostaną 10 tys. złotych za utracony deputat węglowy
Polecamy: Dostaną 10 tys. zł rekompensaty za deputat węglowy. Prezydent podpisał ustawę
Oprac. na podst. katowice.wyborcza.pl, jastrzebie.pl