PKO BP

i

Autor: Shutterstock

PKO Bank Polski najcenniejszą spółką na GPW w 2017 roku

2018-01-03 13:00

PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, jego wartość rynkowa sięga 55 miliardów złotych. Rok 2017 oprócz bezprecedensowego wzrostu kapitalizacji spółki przyniósł PKO Bankowi Polskiemu umocnienie pozycji we wszystkich segmentach działalności biznesowej.

- W ciągu ostatnich 12 miesięcy PKO Bank Polski umiejętnie wykorzystywał bardzo dobrą kondycję polskiej gospodarki. Kapitalizacja banku, na poziomie 55 miliardów złotych, pozostawia daleko w tyle nie tylko konkurencyjne banki, ale też spółki ubezpieczeniowe, surowcowe i wydobywcze. Dzięki dynamicznemu rozwojowi działalności biznesowej, systematycznemu poprawianiu struktury naszych wyników i konserwatywnemu podejściu do ryzyka, PKO Bank Polski konsekwentnie umacnia pozycję nie tylko niekwestionowanego lidera polskiej bankowości, ale także najcenniejszej krajowej spółki. Nasz wzrost wspiera silnie realizacja strategii, w której już rok temu, zanim zrobiły to inne polskie banki, mocno postawiliśmy na wykorzystanie szans jakie daje cyfryzacja – podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.

Zobacz również: Wielka fuzja Pekao i PKO Banku Polskiego? PKO BP zaprzecza

Najbardziej zyskowny bank w Polsce
Dominującą pozycję PKO Banku Polskiego oprócz najwyższej kapitalizacji rynkowej potwierdzają także bardzo dobre wyniki finansowe. Trzeci kwartał 2017 bank zakończył najwyższym w sektorze zyskiem na poziomie 902 milionów złotych. Przyczynił się do tego wyraźny wzrost wyniku na działalności biznesowej, który w ciągu trzech kwartałów 2017 roku wyniósł 9,3 mld zł. PKO Bank Polski jest liderem sektora nie tylko pod względem wysokości wyników i kapitalizacji, ale także pod względem aktywów które po trzecim kwartale wynosiły 290 mld zł. Dzięki osiąganym w 2017 roku wysokim dynamikom wskaźników biznesowych, PKO Bank Polski umocnił się na pozycji lidera polskiego sektora bankowego, zwiększając dystans do głównych konkurentów.

PKO Bank Polski partnerem firm
Wzrost pozycji PKO Banku Polskiego to efekt konsekwentnej poprawy wyników osiąganych w poszczególnych segmentach biznesowych. PKO Bank Polski rozumie potrzeby milionów Polaków i polskich przedsiębiorców, szybko reagując na ich zmieniające się potrzeby, co pozytywnie wpływa na rozwój rodzimej gospodarki. Jest największym krajowym bankiem kredytującym polskie firmy, przedsiębiorców i samorządy. Obsługuje blisko 15 tysięcy klientów korporacyjnych i budżetowych. Jest także partnerem dla czołowych firm z sektora energetycznego, petrochemicznego i telekomunikacyjnego. Utrzymuje pozycję lidera w zakresie usług dla samorządów. Obsługuje ponad 4 tysiące jednostek samorządowych i instytucji rządowych szczebla centralnego wraz z jednostkami okołobudżetowymi i powiązanymi. Wśród klientów banku jest 8 z 16 województw.

Sprawdź też: PKO Bank Polski pomaga podbijać zagraniczne rynki

Zgodnie z realizowaną strategią, PKO Bank Polski wzmacnia swoją pozycję w strategicznym segmencie MŚP obsługując już około 440 tysięcy klientów z tego sektora. Bank uruchomił pilotażowo Centrum Bankowości Przedsiębiorstw, które w nowej formule będzie rozwijało współpracę z polskimi przedsiębiorstwami. Stworzył także Platformę Wsparcia Eksportu, będącą narzędziem ułatwiającym dostęp do niezbędnych informacji polskim firmom działającym poza granicami kraju, a także tym planującym ekspansję na zagraniczne rynki. Spółki Grupy PKO mają kompleksową ofertę dla rodzimych przedsiębiorców, także leasingową. Dzięki przejęciu przez PKO Leasing spółki Raiffeisen Leasing Polska, Bank został graczem nr 1 na rynku leasingu w Polsce.

Lider w obsłudze klientów detalicznych
PKO Bank Polski stale umacnia dominującą pozycję także na rynku klienta detalicznego, dystansując konkurentów w liczbie prowadzonych kont osobistych. Według listopadowego raportu PR News ponad 22 proc. kont osobistych klientów ankietowych banków jest prowadzonych przez PKO Bank Polski. Z kolei 841 tys. z ponad 6 mln kart kredytowych klientów indywidualnych to karty z logo PKO Banku Polskiego. W ciągu roku w bankowi przybyło około 300 tys. kont osobistych. Nowych klientów przyciąga nie tylko marka – najbardziej wartościowa i najbardziej rozpoznawalna na polskim rynku finansowym – ale także najnowsze technologie. Bank oddaje do dyspozycji każdego posiadacza konta serwis transakcyjny i aplikację mobilną umożliwiające dostęp do konta o każdej porze, możliwość płacenia kartą, telefonem, a nawet zegarkiem lub brelokiem z funkcją płatności zbliżeniowej. Stale rozwijane funkcje aplikacji IKO, umożliwiającej obsługę konta przez telefon przyciągają coraz młodszych klientów.

Czytaj koniecznie: PKO BP uhonorowany przez Bank Gospodarstwa Krajowego za pomoc de minis

Najbardziej innowacyjny bank, lider bankowości mobilnej
Dostosowując swoją ofertę, PKO Bank Polski szczególną uwagę poświęca dynamicznie wzrastającej bankowości mobilnej oraz innowacjom. Nieustannie rozwijane IKO przyciąga coraz więcej klientów – liczba aktywnych aplikacji przekroczyła już 2 miliony 100 tysięcy, najwięcej na rynku. W ciągu ostatniego roku, popularność IKO zwiększyła się dwukrotnie, a klienci zyskali wiele nowych funkcji i udogodnień, dzięki którym mogą wygodnie zarządzać swoimi finansami z poziomu komórki. Tylko w 2017 roku klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo dokonali za pomocą IKO około 35 milionów transakcji. Bank jest również liderem w udostępnianiu usług cyfrowej administracji. Klienci za pośrednictwem bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego mają dostęp do usług administracji takich jak np. składanie wniosków o świadczenie z Programu 500+, PUE ZUS czy tworzenie Profilu Zaufanego.

Równolegle wdrażane są nowoczesne cyfrowe rozwiązania w oddziałach banku. W 2017 roku w wybranych placówkach udostępniono pierwsze stanowiska samoobsługowe. Jako pierwszy bank w Polsce rozpoczęliśmy także testy długopisu cyfrowego dzięki któremu podpisany przez klienta formularz trafia w czasie rzeczywistym do systemów bankowych. Cyfrowa transformacja obejmuje również pozostałe obszary działalności banku, np. jako pierwsza polska instytucja finansowa rozpoczęliśmy testy platformy blockchain umożliwiającej weryfikację oraz poświadczanie dokumentów dzięki technologii zdecentralizowanej bazy danych. Na początku roku – również jako pierwsi – zainwestowaliśmy bezpośrednio w spółkę fintechową (ZenCard).

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze