PKO BP chwali się 6 mln aktywnych aplikacji
– 6 milionów aktywnych aplikacji IKO to kolejny kamień milowy w cyfrowym rozwoju PKO Banku Polskiego. Ta liczba to dowód, że nasza bankowość mobilna jest praktyczna, wygodna i bezpieczna. Wsłuchując się w opinie klientów dostosowujemy aplikację IKO do ich rosnących wymagań. Bankowanie w smartfonie to przyszłość i będziemy nadal rozwijać mobilne funkcje i możliwości, zarówno dla klientów detalicznych jak i firmowych. Przyjazna i intuicyjna aplikacja z rozbudowanym ekosystemem usług finansowych będzie jednym z filarów rozwoju banku w kolejnych latach – podkreśla Iwona Duda, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego kierująca pracami Zarządu.
ZOBACZ Wyniki finansowe PKO BP: Najwyższy zysk w historii polskiej bankowości
Od ponad 8 lat aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego dynamicznie się rozwija zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i dostarczanych funkcji oraz usług.
– Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego daje użytkownikom coraz to nowe możliwości i funkcje. Jej popularność systematycznie rośnie, rekordy bije także liczba i wartość transakcji wykonywanych w kanale mobilnym. Jesteśmy liderami mobilnej bankowości „na szóstkę” i stawiamy na dalszy rozwój aplikacji IKO – dodaje Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych.
Funkcje aplikacji PKO BP
Nowością w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego jest możliwość inwestowania - dostęp do pełnej oferty funduszy inwestycyjnych oferowanych przez PKO TFI i usług Biura Maklerskiego oraz sprawdzenia stanu PPK i PPE. Użytkownicy mogą także korzystać z płatności zbliżeniowych BLIK. Wśród wdrożeń zaplanowanych na kolejne miesiące jest m.in.: udostępnienie kredytu firmowego i wprowadzenie listy odbiorców zdefiniowanych.
Dużą popularnością cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób ponad 13,3 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Krakowie. Natomiast od momentu wprowadzenia w IKO opłat za autostrady (październik 2020 roku) kierowcy zapłacili za prawie 430 tys. przejazdów przez bramki bez konieczności zatrzymywania się.
Użytkownicy IKO chętnie korzystają z Asystenta głosowego, który działa od półtora roku. Od momentu uruchomienia przeprowadził już 925 tys. rozmów z klientami, obecnie jest to 68 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też 1,9 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 270 tematów rozmów i będzie ich sukcesywnie przybywać. Asystent ma ponad 380 tys. unikalnych użytkowników. To rozwiązanie technologiczne, które powstało w PKO Banku Polskim; do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie uruchomiła asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych intencji użytkownika.
Od 14 września 2021 roku Asystent głosowy umożliwia skorzystanie z nowych narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi. Dwie udostępnione funkcje dają klientom możliwość przeglądu wydatków oraz podsumowania oszczędności. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile wydają na: zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności. Druga informuje, jak kształtuje się stan oszczędności na koncie. Obie umożliwiają wybór waluty, konta i okresu (obecny miesiąc, poprzedni miesiąc, ostatnie 3 miesiące, ostatnich 6 miesięcy oraz ostatni rok), dla których ma zostać przeprowadzona analiza. Kwoty wydatków i oszczędności są prezentowane graficznie - w postaci wykresów (słupków) oraz podsumowania, które Asystent głosowy przekazuje w formie mówionej i tekstowej.
Przy pomocy asystenta, oprócz analizy wydatków i oszczędności, można m.in. zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie. Wspieranych przez asystenta funkcji będzie stopniowo przybywać.
Aplikacja korzysta z otwartej bankowości
Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce z szerokim wachlarzem funkcji. Użytkownicy mają możliwość m.in.: autooszczędzania, edycji stałych zleceń, robienia przelewu split payment i korzystania z trybu ciemny. W IKO są też funkcje płacenia za autostrady, za parkowanie, zakupu biletów komunikacyjnych, otwierania konta „na selfie”, złożenia wniosku o założenie konta firmowego i jednocześnie rejestrację firmy w CEIDG. Aplikacja umożliwia też wgląd do kont z 11 banków - sprawdzenie stanu rachunków i historii operacji (usługa AIS w ramach open banking).