Złoty stabilny

i

Autor: Paweł Kozioł/SUPER EXPRESS Złoty stabilny

Polacy coraz chętniej korzystają z bankowości mobilnej

2018-07-02 8:06

W dobie rozwoju nowoczesnych technologii i czasu, kiedy wszyscy jesteśmy „online”, zmienia się także nasza bankowość. Wielu z nas już nie tylko nie chodzi do banku, załatwiając swoje finansowe sprawy za pośrednictwem komputera, ale coraz chętniej używamy aplikacji mobilnych w naszych telefonach. W ciągu 4 lat liczba użytkowników bankowości mobilnej wzrosła trzykrotnie.

Gdy w 2011 Polska obejmowała prezydencję w Radzie Unii Europejskiej, zaledwie 3,5 proc. obywateli dokonywało operacji bankowych na swoich telefonach. Dostęp do szybkiego internetu w urządzeniach mobilnych nie był wtedy powszechny, a i same smartfony kosztowały krocie. Dziś za ich pomocą nie tylko komunikujemy się z bliskimi, ale też sprawdzamy pogodę, umawiamy wizyty u lekarzy, planujemy wakacje czy właśnie dokonujemy choćby przelewów.

Z badań przeprowadzonych przez IBRiS na zlecenie Banku Millennium wynika, że już w 2014 roku liczba Polaków, którzy używali aplikacji mobilnych w celu zarządzania swoimi kontami było 11 proc. Wciąż nie dużo, ale wzrost widoczny – trzy lata wcześniej z bankowości mobilnej korzystało niecałe 1,5 mln mieszkańców Polski, podczas gdy w 2014 roku było to już ponad 4 mln obywateli. To jednak nic w porównaniu ze skokiem, jaki zaobserwowano cztery lata później.

IBRiS informuje, że w pierwszym kwartale bieżącego roku bankowość mobilną w swoim telefonie wykorzystuje już 31 proc. Polaków, a więc ok. 12 mln osób. To około 3 razy więcej osób niż cztery lata temu i ponad 10 razy więcej niż w 2011 roku.

- Bankowe aplikacje mobilne są stale udoskonalane, nie tylko pod kątem dostosowania do coraz nowocześniejszych urządzeń mobilnych, ale przede wszystkich do potrzeb użytkowników. Wzbogaca się je o innowacyjne funkcje i rozwiązania, które pozwalają wykonywać coraz więcej codziennych czynności w aplikacji, również tych niebankowych. Nasi klienci lubią mieć swój bank pod ręką, dlatego logują się do aplikacji mobilnej regularnie i często. Miesięczna liczba logowań do aplikacji mocno przekroczyła już liczbę logowań do serwisu bankowości internetowej Millenet - stanowi obecnie 58% wszystkich logowań do kanałów elektronicznych. Ostatnio zauważyliśmy również, że w ujęciu dziennym mamy więcej unikalnych użytkowników logujących się do aplikacji niż do Millenetu – tłumaczy Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium

Wyniki badania jasno wskazują, że z bankowej aplikacji mobilnej najchętniej korzystają ludzie młodzi. Ponad 60 proc. użytkowników znajduje się w przedziale 18-24 lata. Ciekawa jest też częstotliwość logowania się do swojego banku za pomocą urządzeń mobilnych - 31 proc. respondentów deklaruje, że korzysta z bankowości mobilnej dwa-trzy razy w miesiącu, kilka razy w tygodniu korzysta częściej niż co czwarty badany, a codziennie lub prawie codziennie ponad 15 proc. Co czwarty ankietowany deklaruje, że z bankowości mobilnej korzysta, bo to szybki i łatwy sposób na sprawdzenie stanu swoich finansów.

Najnowsze