Zmiany w regulaminie Allegro
Obecnie w przypadku zgubienia lub zniszczenia paczki przez firmę przesyłkową rekompensata jest wypłacana, jeśli użytkownik zrealizował zakup w ramach Allegro Smart! Od 12 lutego to się zmieni. Allegro nie będzie już wypłacać rekompensat kupującym w takich sytuacjach. Już teraz nie przysługują one przy zakupach robionych poza Allegro Smart! Rekompensaty w ramach Allegro Protect nie będą też wypłacane za zakupy opłacone w całości bonami (np. na laptopy dla nauczycieli oraz kodami zniżkowymi innymi niż karty podarunkowe lub Monety. Określono też górny limit sumy rekompensat, które kupujący będzie mógł wypłacić w ciągu dwóch lat kalendarzowych w wys. 40 tys. zł.
Allegro Protect
W ramach Allegro Protect, wcześniej działającego jako Program Ochrony Kupujących, użytkownik może odzyskać pieniądze, jeśli nie otrzymał opłaconego zakupu lub brakuje w nim niektórych produktów, produkt był zniszczony lub niezgodny z opisem albo po anulowaniu lub odesłaniu zakupu sprzedawca nie zwrócił pieniędzy. Sprzedawca ma dwa lata od zakup na zgłoszenie problemu.
Allegro – kto będzie mógł wystawić opinię?
Od 12 lutego opinie o produktach będą mogli wystawiać tylko użytkownicy, którzy zrealizowali na Allegro przynajmniej jeden zakup w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Takie opinie dotyczą wyłącznie produktów, a nie sprzedawców czy przebiegu transakcji. Obecnie każdy może ocenić przydatność takiej opinii, klikając przy niej kciuk w górę lub w dół. Z regulaminu skreślono zapisy o tym, że prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje użytkownikowi, który wystawił ofertę, wziął udział w licytacji, skorzystał z opcji „kup teraz’ lub ma żadnych zobowiązań wobec Allegro.