Oddziały Carrefoura w Polsce i na Tajwanie na sprzedaż
W 2021 pojawiła się w mediach informacja, że prezes Grupy Carrefour zdecydował, że sprzeda swoje dwa lokalne oddziały, które znajdują się w Polsce i na Tajwanie. W tym celu zlecił firmie KPMG znalezienie potencjalnego nabywcy. Na Tajwanie przedsiębiorstwo wyceniane jest na 1,9 mln dolarów, a obecnie sprzedaż prowadzi firma Morgan Stanley.
Carrefour traci na wartości
Kursy akcji sieci Carrefour od lat utrzymują niezadowalający dla inwestorów poziom. Sprzedaż w Polsce w 1 kwartale 2022 r wyniosła 505 mln euro, posiadając 935 swoich punktów. 92 z nich stanowią hipermarkety, 152 supermarkety, 682 convenience i 9 tzw. miękkich dyskontów. W 2021 roku Carrefour miał o 20 placówek więcej, bo 955. W pierwszym kwartale 2021 roku sprzedaż wyniosła 20,24 mld euro. Wzrost sprzedaży w porównaniu do poprzedniego stanowiła 9 proc, natomiast w bieżącym roku sprzedaż wzrosła o 5,5 proc. - podaje redakcja dlahandlu.pl
Kto kupi Carrefour Polska?
Od 2011 r do 2017 r fundusz Mid Europa Partners zainwestował w sieć sklepów Żabka. Obecnie ma swoje udziało w Allegro i rumuńskiej sieci detalicznej Profi.
Jako innego potencjalnego nabywcy prezes Grupy Carrefour wziął także pod uwagę fundusz, który należy do Griffin Capital Partners. Bardzo prawdopodobne jest, że wyraża zainteresowanie przejęcia oddziałów Carrefour.
Dodatkowo w listopadzie 2021 r ogłoszono partnerstwo Grupy z Meta.
Carrefour wycofuje się z kolejnych krajów
W ostatnim czasie sieć sklepów Carrefour opuściła rynek słowacki. Z kolei we Włoszech poinformowano, że 106 punktów zostanie zamknięta. Jak twierdzi detalista, to potrzebne rozwiązanie, zważywszy na to, że liczba klientów jak i sprzedaż stale spada. Na chwilę obecną funkcjonuje tam 1450 sklepów i jest zatrudnionych ok 16 tys pracowników.
Informacja o sprzedaży Carrefour Polska wzbudziła wątpliwości, czy sieć sklepów wycofa się także z naszego kraju. Pandemia mocno wstrząsnęła sprzedażą francuskiego przedsiębiorstwa na jego niekorzyść, który funkcjonował głównie jako hipermarkety, znajdujące się w centrach handlowych. Po ich zamknięciu sklepy w Polsce mocno ucierpiały. Oprócz tego na tle konkurencji Carrefour słabo się rozwija. Na chwilę obecną nie padła żadna informacja mówiąca o tym, że sprzedaż oddziału w Polsce będzie łączyć się z jego wycofaniem z kraju.