Ponad 137,5 mln zł, to robi wrażenie
Portal wirtualnemedia.pl informuje, że według cennikowych danych Kantar (dane netto, bez rabatów) wynika, że Shopee w okresie od stycznia do listopada 2022 roku wydało na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) ponad 137,5 mln zł. Było to ponad połowę mniej niż w tym okresie wydało Allegro.pl (284,2 mln zł). Shopee wydało jednak sporo więcej niż inne podobne platformy.
-Amazon w tym okresie przeznaczył na reklamę 77,2 mln zł, OLX.pl - 76,2 mln zł, a Pyszne.pl - 34 mln zł. Warto zauważyć, że - po analizie wydatków reklamowych - wejście Shopee zmobilizowało Allegro i Amazon do zwiększenia wydatków reklamowych. Allegro wydało bowiem 69 mln zł więcej niż w tym samym okresie 2021 roku, a Amazon - o 38 mln zł więcej-wylicza portal.
Jak już informował Super Biznes, 13 stycznia niespodziewanie i natychmiastowo Shopee zrezygnowało z handlu w Polsce, co było mocnym zaskoczeniem nie tylko dla klientów, ale i dla całego rynku. Chociaż firma zapewniała w komunikacie, że wszystkie złożone zamówienia przed tą datą będą zrealizowane, to jednak klienci mają problemy z odzyskaniem pieniędzy.