Nokia zmienia swoją tożsamość
Nokia ogłosiła zmianę loga, wizerunku i swoją reorientację polityki firmy podczas Mobile World Congress. Ostatnia zmiana logo fińskiej firmy miała miejsce w 2011 roku. Nowy projekt składa się z pięciu różnych kształtów tworzących słowo NOKIA. W 2014 roku jej pion smartfonów Lumia został przejęty przez Microsoft, który dwa lata później sprzedał go fińskiej firmie HMD Global. Prezes Nokii Pekka Lundmark uzasadnia zmiany nowym celem firmy. Jest nim skupienie się na produkcji związanej z siecią i oferowanymi dla firm rozwiązaniami technologicznymi, takimi jak infrastruktura i sprzęt spod znaku 5G.
"Zgodnie z uaktualnioną strategią firmy, Nokia odświeża swój brand, aby pokazać, kim jest obecnie: liderem innowacji technologicznych B2B realizującym potencjał cyfrowy w każdej branży" - czytamy w komunikacie prasowym Nokii. "Nowa identyfikacja wizualna podkreśla wartość, jaką wnosi Nokia - wiedzę o sieciach, przywództwo technologiczne, pionierskie innowacje i współpracę partnerską" - czytamy. Nokia chce poszerzyć portfel zamówień o inne branże, tak by nie sprzedawać swoich produktów (czyli m.in. infrastruktury światłowodowej i prywatnych sieci mobilnych 5G) jedynie podmiotom z sektora telekomunikacyjnego.