NOKIA

i

Autor: Łukasz Trybulski/Super Biznes/Super Express NOKIA

Nowe technologie

Koniec logo kultowej marki. To dramat nie tylko dla fanów Nokii

2023-02-27 13:03

26 lutego, w trakcie targów MWC Barcelona 2023, Nokia przedstawiła nową, zaktualizowaną strategię rozwoju firmy i technologii, a także zaprezentowała odświeżoną identyfikację wizualną marki. Zmiany te są częścią długoterminowej transformacji strategii firmy. W nowym logo klasyczne litery zastąpiło pięć bardziej dynamicznych kształtów tworzących słowo NOKIA. Zniknął też silnie związany z marką niebieski kolor.

Nokia zmienia swoją tożsamość

Nokia ogłosiła zmianę loga, wizerunku i swoją reorientację polityki firmy podczas Mobile World Congress. Ostatnia zmiana logo fińskiej firmy miała miejsce w 2011 roku. Nowy projekt składa się z pięciu różnych kształtów tworzących słowo NOKIA. W 2014 roku jej pion smartfonów Lumia został przejęty przez Microsoft, który dwa lata później sprzedał go fińskiej firmie HMD Global. Prezes Nokii Pekka Lundmark uzasadnia zmiany nowym celem firmy. Jest nim skupienie się na produkcji związanej z siecią i oferowanymi dla firm rozwiązaniami technologicznymi, takimi jak infrastruktura i sprzęt spod znaku 5G.

"Zgodnie z uaktualnioną strategią firmy, Nokia odświeża swój brand, aby pokazać, kim jest obecnie: liderem innowacji technologicznych B2B realizującym potencjał cyfrowy w każdej branży" - czytamy w komunikacie prasowym Nokii. "Nowa identyfikacja wizualna podkreśla wartość, jaką wnosi Nokia - wiedzę o sieciach, przywództwo technologiczne, pionierskie innowacje i współpracę partnerską" - czytamy. Nokia chce poszerzyć portfel zamówień o inne branże, tak by nie sprzedawać swoich produktów (czyli m.in. infrastruktury światłowodowej i prywatnych sieci mobilnych 5G) jedynie podmiotom z sektora telekomunikacyjnego.

Sonda
Czy w czasie pandemii koronawirusa częściej korzystasz z komputera?
Pieniądze to nie wszystko - Grzegorz Puda

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze