180 tys zł na bilboardy?
To nie pierwsza akcja bilboardowa polskiego banku centralnego. Wcześniej na gmachu NBP wisiał baner informujący o sukcesie banku na polu walki z inflacją. "Dzięki NBP Polska jest na dobrej drodze, już od 4 miesięcy ceny prawie się nie zmieniły!" - głosiło hasło, które na budynku pojawiło się początkiem sierpnia tego roku. Na bieżąco aktualizowana była liczba miesięcy - z "4" na "5", a następnie na "6".
Biuro prasowe NBP nie informuje jaki jest koszt takiej komunikacji. Business Insider cytuje Annę Krysztafowicz, media planner w Domu Mediowym Czarna Owca, która szacuje, że sam zadrukowanie tego typu i tej wielkości to koszt między 10-30 tys. zł, a montaż to kolejne 20-30 tys. zł.
-Uwzględniając dwa poprzednie banery z podobnymi hasłami, akcja promocyjna może zatem kosztować nawet 180 tys. zł. Przy czym należy zaznaczyć, że ceny katalogowe są znacznie wyższe od tych, na które mogą liczyć agencje regularnie kupujące takie usługi - czytamy na portalu.