amazon

i

Autor: Shutterstock

Amazon

Nieodebrane paczki z Amazona w Polsce do kupienia. Ile to kosztuje i co można nabyć?

2023-05-24 2:29

Nieodebrane i zwrócone paczki z produktami z Amazon lub firm kurierskich można kupić w polskich serwisach ogłoszeniowych. Co w nich jest? Paczki te zawierają losowe przedmioty, głównie elektronikę, akcesoria sportowe i artykuły do domu. Oferty sprzedaży obejmują pojedyncze paczki oraz hurtowe ilości. Paczki pochodzą głównie z Europy Zachodniej, takich jak Niemcy.

Ceny tych paczek zaczynają się od kilkudziesięciu złotych i mogą sięgać nawet kilkuset czy kilku tysięcy złotych. Jednakże, zawartość paczek może być często bezwartościowa lub przedmioty niskiej jakości. Nie ma gwarancji co do konkretnej zawartości. "Zajmujemy się sprzedażą detaliczną oraz hurtową nieodebranych lub zwróconych paczek z Amazona. Paczki oryginalnie zamknięte, każda sztuka! Wszystkie mają etykiety kurierskie (pozbawione danych wrażliwych). Zobacz na innych sprzedawców czy gwarantują, że paczki nie mają żadnych śladów ponownego pakowania. Tutaj masz gwarancje zamkniętej każdej paczki" - czytamy w jednym z ogłoszeń.

Sprawa legalności ponownej sprzedaży nieodebranych paczek jest skomplikowana. Skontaktowaliśmy się z polskim biurem prasowym Amazon w tej sprawie. Okazuje się, że w niektórych przypadkach zwrócone produkty są przetwarzane we współpracy z profesjonalnymi firmami. Jednak nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o legalność tych działań.

"W Amazon każdy zwrócony przedmiot przechodzi szczegółowy proces kontroli. Dotyczy to zarówno produktów sprzedanych bezpośrednio przez Amazon, jak i tych wysyłanych w imieniu naszych partnerów handlowych. Jeśli produkt jest fabrycznie nowy i spełnia nasze standardy jakości, jest oznaczany jako "nowy" i ponownie wystawiany na sprzedaż. Większość zwracanych produktów jest odsprzedawana przez Amazon właśnie w ten sposób" - wyjaśniają przedstawiciele Amazon.

Zwrócone towary, które są sprzedawane bezpośrednio przez Amazon, a nie nadają się do odsprzedaży jako „nowe”, przechodzą dalszą szczegółową kontrolę w celu oszacowania ich najbardziej optymalnego zastosowania. W tym przypadku możliwe są następujące opcje: 1) zwrot do dostawcy, 2) odsprzedaż jako produkt „używany” za pośrednictwem Amazon Warehouse lub innych kanałów bądź 3) przekazanie produktów wybranej organizacji charytatywnej z terenu całej Europy.

Amazon współpracuje w Europie z wieloma instytucjami typu NGO, które z kolei zarządzają przekazywaniem nadwyżek produktów innym organizacjom charytatywnym. Partnerzy ci pomagają w przekazywaniu niesprzedanych produktów, stanowiąc punkt kontaktowy dla sieci instytucji wspierających, które z kolei sprawiają, że darowizny produktowe trafiają do tych, którzy najbardziej tego potrzebują. W sytuacji, gdy nie ma innej możliwości (np. ze względów prawnych, higienicznych lub z powodu uszkodzenia czy braku opcji recyklingu), zwrócone produkty przetwarzane są we współpracy z profesjonalnymi firmami w celu energetycznego odzysku odpadów. Opcja ta pozostaje jednak ostatecznym rozwiązaniem – zarówno pod względem środowiskowym, jak i ekonomicznym.

W Amazon każdy zwrócony przedmiot przechodzi szczegółowy proces kontroli. Dotyczy to zarówno produktów sprzedanych bezpośrednio przez Amazon, jak i tych wysyłanych w imieniu naszych partnerów handlowych. Jeśli produkt jest fabrycznie nowy i spełnia nasze standardy jakości, jest oznaczany jako "nowy" i ponownie wystawiany na sprzedaż. Większość zwracanych produktów jest odsprzedawana przez Amazon właśnie w ten sposób. Zwrócone towary, które są sprzedawane bezpośrednio przez Amazon, a nie nadają się do odsprzedaży jako „nowe”, przechodzą dalszą szczegółową kontrolę w celu oszacowania ich najbardziej optymalnego zastosowania. W tym przypadku możliwe są następujące opcje: 1) zwrot do dostawcy, 2) odsprzedaż jako produkt „używany” za pośrednictwem Amazon Warehouse lub innych kanałów bądź 3) przekazanie produktów wybranej organizacji charytatywnej z terenu całej Europy.

Amazon współpracuje w Europie z wieloma instytucjami typu NGO, które z kolei zarządzają przekazywaniem nadwyżek produktów innym organizacjom charytatywnym. Partnerzy ci pomagają w przekazywaniu niesprzedanych produktów, stanowiąc punkt kontaktowy dla sieci instytucji wspierających, które z kolei sprawiają, że darowizny produktowe trafiają do tych, którzy najbardziej tego potrzebują. W sytuacji, gdy nie ma innej możliwości (np. ze względów prawnych, higienicznych lub z powodu uszkodzenia czy braku opcji recyklingu), zwrócone produkty przetwarzane są we współpracy z profesjonalnymi firmami w celu energetycznego odzysku odpadów. Opcja ta pozostaje jednak ostatecznym rozwiązaniem – zarówno pod względem środowiskowym, jak i ekonomicznym.

Sonda
Czy korzystasz z usług Amazon?
EKG 2023: Adam Manikowski

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze