Czy grozi nam cyberwojna? Wszystko jest już jasne!

i

Autor: Materiały prasowe

Kongres Public Relations

Od rozpoczęcia wojny w Ukrainie, fake newsy nasilają się

2022-09-16 18:55

-Od rozpoczęcia wojny w Ukrainie, fake newsy nabrały na sile, przez co stały się integralną częścią medialnej rzeczywistości. Nieprawdziwe wiadomości są rozsiewane w coraz szybszym tempie. W celu identyfikacji fałszywych informacji pomocne okazują się narzędzia, pozwalające na monitorowanie Internetu - twierdzą uczestnicy Kongresu Public Relations, który już po raz XXII, odbywa się w Rzeszowie. Fake newsy, cyberwojna i bezpieczeństwo w sieci - to główne tematy tegorocznego spotkania.

Uczestników Kongresu Public Relations, który odbywa się w dniach 15 i 16 września br. przywitał w Rzeszowie Dariusz Tworzydło, dr hab. prof. UW.

– Jestem zaszczycony państwa obecnością. Już ponad dwie dekady temu Rzeszów stał się miejscem spotkań, ale także merytorycznej dyskusji o tym co ważne w naszej branży - powiedział do zgromadzonych. Projekt od lat wspierany jest między innymi przez Miasto Rzeszów oraz Samorząd Województwa Podkarpackiego.

Forum w Karpaczu 2022: Aleksandra Wilk

Rzeszów: centrum świata

Gości powitał także prezydent Miasta Rzeszowa Konrad Fijołek. Nawiązał do sytuacji geopolitycznej i wojny, która toczy się za wschodnią granicą Polski.

– Witam w centrum świata – powiedział Konrad Fijołek – Kiedy widzieliśmy się rok temu, debatowaliśmy, a Rzeszów już był wtedy w centrum uwagi całego kraju. Były debaty głównie mediów ogólnopolskich, a w tym roku mamy CNN, BBC, czyli media światowe. A wszystko to za sprawą wojny w Ukrainie – dodał.

Skuteczna ochrona przed atakami

Jednym z głównych tematów Kongresu jest temat reagowania i działań chroniących przed atakami hakerów i innymi zagrożeniami pochodzącymi z sieci. - Skuteczna ochrona przed atakami i fake newsami w sieci ma w obecnej rzeczywistości fundamentalne znaczenie.

-To jak duży wpływ na opinię publiczną mają nieprawdziwe informacje, obserwowaliśmy zarówno w trakcie pandemii, jak i teraz w czasie wojny – mówi Dariusz Tworzydło – Podczas wydarzenia rozmawiamy między innymi o tym, jak chronić organizacje przez szybko rosnącą liczbą zagrożeń w sieci – dodaje.

Dezinformacja i fake newsy

Od rozpoczęcia wojny w Ukrainie, fake newsy nabrały na sile, przez co stały się integralną częścią medialnej rzeczywistości. Nieprawdziwe wiadomości są rozsiewane w coraz szybszym tempie, docierając do szerokiego grona odbiorców. Wszystko po to, aby zwrócić uwagę zainteresowanych i wprowadzić ich w błąd.

– Według Vladimira Volkoff’a, dezinformacja musi składać się z trzech elementów: to manipulacja opinią publiczną, w celach politycznych, z użyciem informacji podstępnie spreparowanej (...) – wyjaśnia Tomasz Kułakowski, rzecznik prasowy Krynica Vitamin, były korespondent Polsatu w Moskwie, który podczas Kongresu prowadzi debatę dotyczącą dezinformacji.

Amerykański podpułkownik o cyberwojnie

O fake newsach, które stanowią siłę napędową cyberwojny, ma mówić gość specjalny Kongresu – podpułkownik Brett Lea – oficer ds. public affairs w 82. Dywizji Powietrznodesantowej armii amerykańskiej. Wykładowca historii wojskowości w Akademii Wojskowej Stanów Zjednoczonych w West Point zaplanował opowiedzieć o tym, jak wygląda sposób komunikacji z mediami i społecznością lokalną w trakcie trwania wojny.

Identyfikacja fałszywych informacji

 W celu identyfikacji fałszywych informacji pomocne okazują się narzędzia, pozwalające na monitorowanie Internetu. – Analiza informacji pojawiających się w sieci w czasie rzeczywistym, skutecznie wspiera procesy komunikacyjne marek i instytucji (…) – informuje Sebastian Bykowski, prezes zarządu, dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Sponsora Głównego tegorocznej edycji Kongresu PR.

 Kongres Public Relations odbywa się w Rzeszowie od 2001 roku i stanowi miejsce spotkań przedstawicieli branży public relations z Polski.

Sonda
Czy cyberbezpieczeństwo jest warte wyższych rachunków za internet?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze