Sieć Media Expert miała reklamowy spot dotyczący swojej akcji „Płacimy za oceny”. Zachęcano klientów do chwalenia się świadectwem swojego dziecka. Za każdą piątkę obiecywano 5 zł, a za każdą szóstkę 6 zł. - Przyjdź do Media Expert i sprawdź, ile możesz zyskać (…) – mogli usłyszeć słuchacze w radiowej reklamie pod koniec roku szkolnego 2016/2017
Spot, choć zachęcił konsumentów, to wzbudził jednak wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Reklama pomijała ważne dla konsumentów informacje. Po jej wysłuchaniu mogli pomyśleć, że otrzymają gotówkę lub rabat w dniu, w którym przyjdą do sklepu ze świadectwem. Nie dowiedzieli się, że muszą zrobić zakupy za co najmniej 300 zł, a zniżkę będą mogli wykorzystać dopiero przy następnej wizycie w sklepie. Taki przekaz wprowadzał konsumentów w błąd. Być może część z nich nie przyszłaby do sklepu, gdyby znała warunki promocji – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.
W związku z tym UOKiK wydał decyzję, w której przyjął zobowiązanie spółki do przyznania dodatkowych 60 zł klientom, którzy wzięli udział w promocji „Płacimy za oceny”. Firma zobowiązała się do poinformowania konsumentów o decyzji i rekompensacie poprzez: swoją stronę internetową, ogłoszenie w ogólnopolskiej gazecie oraz e-maile do osób, które wyraziły zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych.
Jak otrzymać rekompensatę? Klienci muszą wykazać, że skorzystali z promocji. Muszą pokazać świadectwa szkolne dzieci oraz dowód zakupów zrealizowanych w dniach 22-25 czerwca 2017 r. i uzyskanych wtedy kart rabatowych (ewentualnie pisemne oświadczenie o tym, że wzięło się udział w promocji). O pieniądze klienci mogą wystąpić najpóźniej do 19 grudnia 2018 r. Kto spełni wspomniane kryteria, otrzyma kartę bonusową o wartości 60 zł, do wydania w sklepach Media Expert przez rok.