Przymierzanie ubrań przez internet? Rewolucyjny pomysł

2019-05-07 16:00 mos
wirtualne ubrania
Autor: pixaby/StockSnap

Kupując w sieci ubrania nigdy nie wiemy jak dany model będzie rzeczywiście na nas leżał. Teraz może się to zmienić za sprawą firmy WearFits, która wprowadza na rynek rozwiązanie w postaci wirtualnej przymierzalni. Właśnie trwają pierwsze pilotaże.

Zakupy online zdominowały rynek. Dzięki temu rozwiązaniu możemy zapomnieć o kolejkach do przymierzalni. Co więcej, w niepamięć odejdzie także odsyłanie niedopasowanej odzieży. Wirtualna przymierzalnia pomoże nam idealnie dobrać strój przez...Internet.

ZOBACZ TEŻ: Szczupli zapłacą mniej za ubrania. Dyskryminacja w sieci sklepów

Krój, materiał i rozmiar w 3D

Dzięki animacji 3D każdy idealnie dobierze rozmiar ubrania, zobaczy jego krój, materiał, oraz jak dany produkt prezentuje się w ruchu. Będzie można zatem przed zakupem sprawdzić, jak dane ubranie będzie prezentować się na sylwetce.

Wystarczy w sklepie internetowym bądź aplikacji mobilnej (jednorazowo) wprowadzić kluczowe informacje na temat swojej figury tj: wzrost, szerokość ramion, talii i bioder.

Na podstawie tych danych generowany jest dokładny, cyfrowy model 3D człowieka. Następnie, podczas przeglądania asortymentu sklepu, dla każdego produktu w czasie rzeczywistym generowany jest krótka animacja o wysokiej jakości, prezentujący dane ubranie na postaci odzwierciedlającej sylwetkę kupującego.

Wirtualna przymierzalnia to rozwiązanie opierające się na najnowocześniejszych, innowacyjnych technologiach. Rozwiązanie te wykorzystuje także rezultaty prowadzonych prac badawczo-naukowych. Część badań została sfinansowana ze środków Unii Europejskiej przyznanych przez Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości o wartości ponad 2 mln złotych.

Jednym z największych problemów, z jakim borykają się internetowe sklepy odzieżowe, jest stale rosnący wskaźnik zwrotów towarów. W 2017 roku na 43%, (9,4 mln) polskich e-konsumentów kupujących produkt z kategorii odzież lub obuwie, 12% (2,5 mln) zwróciło go z powrotem do sklepu internetowego. Badania ujawniają, że w aż 75 % przypadkach konsumentom nie pasuje rozmiar ubrania, a w prawie 50% przypadków jego użytkowanie jest niewygodne. Co piąty konsument natomiast inaczej wyobrażał sobie zamówiony artykuł.

SPRAWDŹ TAKŻE: Będzie trudniej otrzymać kredyt mieszkaniowy i konsumencki

Źródło: dlahandlu.pl

Najnowsze