Krajowa Administracja Skarbowa istnieje już ponad 3 lata. Powstała z połączenia urzędów zajmujących się ogólnie podatkami, czyli urzędów skarbowych, Urzędów Kontroli Skarbowej i Służby Celnej. Teraz przyszedł czas na sprawdzenie i skontrolowanie, czy takie połączenie spodobało się podatnikom. Jak podaje Business Insider Polska, urząd ogłosił przetarg na badanie w ramach projektu "Zarządzanie relacjami z klientami KAS". Wyspecjalizowana firma ma sprawdzić, czy petenci są zadowoleni z działania urzędu i urzędników. Firma ma dowiedzieć się, jakie są oczekiwania petentów wobec fiskusa, jak ludzie oceniają jego pracę i co powinno się zmienić w podejściu skarbówki do podatników. Za to wszystko urząd ma zapłacić ponad 509 tys. zł. Do tej puli ma dorzucić się Unia Europejska.
Zadanie takie przypadło firmie Bluehill, a jej partnerem będzie Centrum Badań Marketingowych INDICATOR. Zakończenie projektu planowane jest na połowę grudnia tego roku. Jak już będą znane wyniki, to zostaną wyciągnięte z nich wnioski i rozpoczną się prace nad zmianami w relacjach z petentami. Urząd zamierza opracować system zarządzania relacjami z klientami, by był skuteczny i pomocny zarówno dla urzędników, jak i klientów.
Zobacz: Skarbówka niemal jak skarbówka