Szokujące podwyżki w Biedronce! Poznaliśmy ich przyczynę

2022-01-24 17:02
Biedronka
Autor: SHUTTERSTOCK Biedronka

Dziś rano pisaliśmy o zaskakujących podwyżkach w Biedronce, które ekonomista Rafał Mundry zauważył w aplikacji Glovo. Okazało się, że od 24.01.2022 wiele produktów w popularnym dyskoncie miało wyższą cenę, czasem o 50 groszy, a czasem nawet o złotówkę. Na temat podwyżek pojawiało się wiele teorii, dlatego zapytaliśmy o nie u samego źródła. Biedronka wyjaśniła nam, skąd wzięły się owe wyższe ceny.

Podwyżki w Biedronce. Zapłacisz więcej za podstawowe produkty

Niektóre towary podrożały w Biedronce praktycznie z dnia na dzień. O 50 groszy więcej trzeba było zapłacić choćby za kurczaka, o złotówkę droższy był Olej Kujawski. Więcej o podwyżkach pisaliśmy tutaj. Oczywiście wzrost cen spowodował lawinę spekulacji internautów, którzy zastanawiali się skąd one wynikają. Ekonomista Rafał Mundry zwracał uwagę na wysoką inflację producencką, niektórzy oskarżali sklep o celowe podnoszenie cen przed obniżką VAT-u.

ZOBACZ Emerycie, pilnuj cen w sklepach! Od 1 lutego spadnie VAT

Wina TUSKA! Emeryci na bazarze KŁÓCĄ się o drożyznę | Komentery

Jaki jest powód podwyżek w Biedronce?

Zapytaliśmy Biuro Prasowe Biedronka o powody podwyżki cen. Jak udało nam się ustalić, wyższe ceny wynikają z realiów rynkowych (takich jak np. droższe surowce, energia, czy transport) oraz inflacji. Zapewniono nas, że mimo podwyżek, sieć dalej zachowuje konkurencyjność, a klienci mogą sporo zaoszczędzić korzystają z promocji.

Regularne zmiany cen w cyklach tygodniowych są normalną praktyką w handlu detalicznym, tym bardziej na początku roku. Żyjąc w dobie rosnącej inflacji, prowadziliśmy dłuższe niż zwykle negocjacje z wszystkimi naszymi dostawcami, aby zmiany cen wynikające z drastycznych wzrostów kosztów surowców, energii, transportu oraz akcyzy były jak najmniej odczuwalne dla naszych klientów. Niestety, realia rynkowe doprowadziły do sytuacji, w której zmiany cen niektórych produktów stały się nieuniknione. Nadal jednak Biedronka zachowuje swoją konkurencyjność cenową w porównaniu z ofertami innych sieci, co najlepiej widać w niezależnych koszykach cenowych. Klienci Biedronki aktywnie korzystają również z cyklicznych ofert promocyjnych. Tylko w ubiegłym tygodniu użytkownicy karty Moja Biedronka zaoszczędzili ponad 150 milionów złotych dzięki korzystaniu z akcji rabatowych - powiedział dla SuperBiznesu Grzegorz Pytko, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.

Sonda
Czy obecna drożyzna wpłynęła na twoje życie?
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze