Zmienia się podejście nasi wschodni sąsiadów względem pobyty w Polsce. Widać to przede wszystkim w urzędach czy bankach. Jak wynika z badań „Barometru Imigracji Zarobkowe” w drugiej połowie 2018 roku liczba Ukraińców korzystających w usług bankowych nad Wisłą wzrosła aż o 70 proc. Jest to spowodowane przede wszystkim bogatą, dostosowaną do potrzeb obcokrajowców ofertą. Banki czy sklepy coraz częściej decydują się na dedykowane reklamy czy zatrudniają ukraińsko-języcznych konsultantów.
- Szeroka dostępność usług przeznaczonych specjalnie dla Ukraińców to jedna z naszych przewag w rywalizacji o pracowników na europejskim rynku. Wciąż podstawą pozostaje internet i telefon, dzięki którym obcokrajowcy mogą pozostawać w kontakcie z bliskimi. Jednak coraz chętniej sięgają także po kolejne usługi, przygotowane specjalnie z myślą o nich. Na przykład banki zatrudniają ukraińsko-języcznych konsultantów i tworzą reklamy w tym języku – powiedział Krzysztof Inglot, prezes Personnel Service, ekspert rynku pracy.
Branża finansowa to nie jedyny segment, który zauważył ogromny potencjał biznesowy w imigrantach z Ukrainy. Również telefonie komórkowe stawiają na przekaz i reklamy skierowana do naszych sąsiadów. Według badań aż 3 na 4 Ukraińców korzysta z polskich firm telekomunikacyjnych, zauważalne jest także wysokie zapotrzebowanie na internet. W drugiej połowie 2018 roku kupiła go połowa badanych. Nieco mniej osób korzysta z polskich rozwiązań względem telewizji, którą wybrało 28 proc. ankietowanych.
Imigranci zarobkowi coraz częściej zdają sobie także sprawę jak ważne jest ubezpieczenie. Na wykup pakietu w Polsce decyduje się co dziesiąty pracownik naszych wschodnich sąsiadków, również co dziesiąty obywatel Ukrainy wykupuje w naszym kraju opiekę medyczną.
Źródło: pulshr.pl