SuperBiz wiadomości Dlaczego Polacy nie pracują zdalnie

Dlaczego Polacy nie pracują zdalnie

31.10.2016, godz. 16:00
KOMPUTER TELEFON TABLET
foto: SHUTTERSTOCK

Praca zdalna nie cieszy się w Polsce wielką popularnością. Aż 40 proc. Polaków nie lubi pracować z domu, podczas gdy w Europie wskaźnik ten wynosi tylko 21 proc. Wszystko przez brak wyposażenia pracowników polskich przedsiębiorstw w systemy informatyczne dostosowane do ich potrzeb – wynika z badania „Pracownicy przyszłości: ewolucja miejsca pracy w erze transformacji cyfrowej" przeprowadzonego na zlecenie Cornerstone OnDemand. w którym wzięli udział pracownicy dużych przedsiębiorstw zlokalizowanych na terenie 16 krajów europejskich.

Technologią, która ma szansę zmienić podejście pracowników polskich przedsiębiorstw do pracy zdalnej, jest Unified Communication as a Service (UCaaS), czyli ujednolicona komunikacja w chmurze. Rozwiązania UCaaS sprawdzają się w wielu sytuacjach, dlatego są coraz bardziej popularne wśród organizacji międzynarodowych.
– W dobie szybkiego postępu technologicznego internet i telefony już nie wystarczają do zaspokojenia potrzeb dynamicznych zespołów – liczy się łatwość i szybkość komunikacji. Z tego powodu, najlepszym rozwiązaniem jest wyposażenie pracowników zadaniowych oraz zdalnych w narzędzia umożliwiające natychmiastową komunikację ze współpracownikami oraz pracę nad projektem grupowym w czasie rzeczywistym – przekonuje Jarosław Pazgrat, dyrektor zarządzający firmy MCX Telecom.

Korzyści z UCasS
Communication as a Service (UCaaS), czyli ujednolicona komunikacja w chmurze. To rozwiązanie, które łączy wiele kanałów komunikacyjnych w ramach jednej, prostej w obsłudze platformy. Składają się na nie usługi: komunikacji tekstowej, zarządzania obecnością, głosowe (telefoniczne) oraz wideokonferencji i czatu. umożliwia pracownikom m.in. współdzielenie pulpitu i firmowych dokumentów, odbieranie połączeń telefonicznych z wykorzystaniem komputera czy prowadzenie konferencji audio, Web oraz wideo z dowolnego miejsca i urządzenia. Rozwiązanie to dostarcza informacje na temat statusu obecności i zajętości współpracowników. których dzieli różnica czasu, dzięki czemu wiedzą, kiedy i przez jakie alternatywne kanały mogą się skontaktować, jaki jest planowany czas zakończenia np. spotkania. UCaaS sprawdza się również w mniejszych, rozproszonych geograficznie przedsiębiorstwach oraz wśród pracowników mobilnych, którzy bez względu na swoją lokalizację mają możliwość współpracy oraz komunikacji tu i teraz.
UCaaS to rozwiązanie, które przynosi korzyści pracodawcom, gdyż świadczone jest w chmurze i nie wymaga wdrażania skomplikowanej oraz kosztownej infrastruktury w przedsiębiorstwie.

Co zyskują pracownicy?
Zadaniowy czas pracy to system, w którym pracownik może sam decydować o czasie oraz miejscu wykonywanych przez siebie obowiązków i rozliczany jest wyłącznie na podstawie osiąganych przez niego wyników. Narzędzia UCaaS ułatwiają pracownikom nie tylko wykonywanie codziennych zadań, ale również podnoszą ich efektywność. UCaaS zapewnia osobom zatrudnionym w tym systemie pracy dostęp do najświeższych informacji oraz możliwości efektywnej pracy grupowej bez względu na miejsce, w którym aktualnie się znajdują. Dzięki temu mogą szybciej realizować powierzone zadania, a dodatkowo maja również większe poczucie przynależności do grupy projektowej oraz samego przedsiębiorstwa. Istotny jest także fakt, że pracownicy ci oszczędzają mnóstwo czasu na podróżach.

autor: Danuta Rawicka zobacz inne artykuły tego autora
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: