Polacy wyszukują w internecie noclegów i lotów. Branża turystyczna może zaliczyć mocne odbicie
W raporcie Google czytamy, że w maju 2022 roku Polacy szukali o 40 proc. częściej noclegów i o 20 proc. częściej lotów niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku. Gdyby porównać ilość lotów względem czasu przed pandemią, czyli 2019 roku, to ilość wyszukiwań wzrosła o 45 procent!
– Już rok temu widzieliśmy znaczącą zmianę trendu w preferencjach Polek i Polaków co do wyboru kierunków wakacyjnych w porównaniu do pierwszych, “pandemicznych” wakacji w 2020. Pojawiło się większe zainteresowanie podróżami lotniczymi oraz coraz chętniej planowane były podróże zagraniczne. Dziś z pewnością możemy potwierdzić hipotezę, że w pierwsze wakacje bez znaczących obostrzeń Polki i Polacy wrócą do przedpandemicznych przyzwyczajeń i będą przypominały bardziej 2019 rok niż poprzednie lata w trakcie pandemii. Mówi o tym na pewno wielkość wyszukiwań związanych z lotami, która w maju 2022 już przekroczyła rekordowy poziom z lipca 2019 – powiedział Jacek Bisiński, Travel Industry Manager w Google.
Polecany artykuł:
Gdzie Polacy chcą polecieć na wakacje?
W maju 2022 roku Polacy o 20 proc. częściej niż w ubiegłym roku wyszukiwali haseł związanych z atrakcjami turystycznymi. W Polsce najpopularniejszym kierunkiem była Energylandia, a z kolei wśród dziesięciu najpopularniejszych haseł znalazły się również: Zakopane, Park wodny Suntago, Szklarska Poręba, Kazimierz Dolny, Karpacz, Zoo we Wrocławiu, Kołobrzeg, Szczyrk i Bieszczady. Lokalizacje w Polsce stanowiły 55 proc. wyszukiwań.
Pozostałe 45 proc. to kierunki podróży zagraniczne. Pod tym względem podobne wyniki były przed pandemią (56 proc. krajowe i 44 proc. zagraniczne). W raporcie Google czytamy, że w 2020 i 2021 roku doszło do zmiany i 60 proc. wyszukiwań stanowiły podróże w Polsce.
- Wyszukiwania w Google wskazują, że zachowania podróżnicze Polek i Polaków w kontekście turystyki lokalnej w porównaniu do zagranicznej wróciły do poziomu sprzed pandemii. Co więcej, hasło “tanie loty” cieszy się zainteresowaniem na niespotykanym dotąd poziomie: w maju 2022 jego popularność wzrosła o 138% w zestawieniu rok do roku - powiedział Bisiński.
Polacy najchętniej w 2022 roku wyszukiwali Włochy, Grecję, Hiszpanię, Turcję oraz Chorwację. W czasie pandemii ze względu na brak obostrzeń zyskały Egipt, Malediwy, czy Dominikana, ale teraz wróciły na 13, 34 i 41 miejsce.