Sony opuszcza rosyjski rynek
Sony Music wycofuje się z Rosji z powodu wojny na Ukrainie. Dotychczasowymi projektami i muzykami mają zajmować się lokalni menadżerowie. Dalsze szczegóły transakcji nie zostały ujawnione. Firma już wcześniej zawiesiła swoją działalność w Rosji, gdy Kreml rozpoczął wojnę na Ukrainie pod koniec lutego.
"Ze względu na to, że wojna nadal ma niszczący wpływ na sytuację humanitarną na Ukrainie, a sankcje na Rosję nadal ulegają zwiększeniu, nie możemy dłużej kontynuować obecności w Rosji" - poinformowała Sony Group.
Giganci masowo opuszczają Rosję
Sony to już kolejna z wielu firm, która opuściła rosyjski rynek. Jak wynika z ankiety opisywanej w niedzielę przez japońską stację NHK ponad 20 proc. japońskich firm obecnych w Rosji wycofało się z tego kraju lub zawiesiło tam działalność w ciągu ponad sześciu miesięcy od rozpoczęcia rosyjskiej inwazji na Ukrainę.
Ankietę przeprowadziła pod koniec sierpnia japońska organizacja handlu zagranicznego (JETRO), która zadała pytania 202 firmom, z czego odpowiedzi udzieliło 107. 4,7 proc. z nich oświadczyło, że już wycofały się z Rosji lub planują to zrobić, a 17,8 proc. - że całkowicie wstrzymały tam działalność.