SuperBiz nowoczesne technologie YouTube Unplugged. Rośnie konkurencja dla telewizji kablowej

YouTube Unplugged. Rośnie konkurencja dla telewizji kablowej

07.05.2016, godz. 12:32
YouTube Unplugged
YouTube foto: SHUTTERSTOCK

YouTube postanowił zawalczyć o widzów, którzy spędzają czas przed telewizorem. Chce, żeby w serwisie można było oglądać filmy, seriale i programy sportowe.

Użytkownicy YouTube'a znaleźliby na jego kanałach to samo, co na małym ekranie. Żeby mieć dostęp do oferty telewizyjnej, musieliby jednak wykupić specjalny abonament. Jak zapewnia Bloomberg, jego koszt nie przekroczyłby 35 dolarów miesięcznie. Plusem jest także to, że z abonamentu w każdej chwili można by zrezygnować. Nie trzeba byłoby podpisywać umowy.

Szefowie serwisu rozpoczęli już rozmowy z największymi nadawcami i stacjami telewizyjnymi. Wśród nich znalazły się m.in. CBS, Viacom, Twenty-First Century Fox, Comcast i NBC Universal. Emitowane na wybranych kanałach programy, seriale i filmy byłyby wyświetlane zarówno w telewizji kablowej, jak i na YouTubie. Ponadto należący do Google serwis przygotowywałby materiał autorski.

YouTube Unplugged mógłby ujrzeć światło dzienne już w przyszłym roku. Narazie brane są pod uwagę różne warianty ralizacji przedsięwzięcia. Projekt zakłada, że użytkownicy serwisu otrzymaliby dostęp do materiałów emitowanych przez sieci medialne, a za dodatkową dopłatą – również do kanałow tematycznych na YouTubie.

Przeczytaj również: 10-latek włamał się do Instagrama i odkrył, jak kasować cudze komentarze

Już dziś YouTube eksperymentuje z kanałami tematycznymi. Jego użytkownicy mają do swojej dyspozycji YouTube Gaming i YouTube Kids. Można spodziewać się, że internet wyprze telewizję naziemną, a takie usługi jak Netflix będą zyskiwać na popularności. Pytanie, czy Google chce przejąć schedę po telewizji kablowej i wreszcie, czy odnajdzie się w branży, która od lat dyktuje prawa rynku.

Aby zrealizować swój ambitny plan, YouTube musi dostosować swoją infrastrukturę techniczną do nowych wymogów. Wyniki rozmów z medialnymi gigantami nie są jeszcze znane.

Pomysł przygotowania paczek telewizyjnych przez YouTube pojawił się już w 2012 roku. Jednak dopiero teraz serwis zintensyfikował prace nad jego realizacją. Być może zmotywowały go do działania Apple i Amazon, które we własnym zakresie rozwijają ofertę telewizyjną online.

Może zainteresować cię także: Płatności smartfonem w kolejnych bankach? BLIK szykuje duże zmiany

W zeszłym roku serwis Google'a wprowadził YouTube Red. Za 10 dolarów miesięcznie można zrezygnować z reklam, a także zapisywać wybrane klipy i oglądać je w trybie offline. Ponadto subskrybenci zyskuą bezpłatny dostęp do Muzyki Google Play. Niestety nie wiadomo, kiedy YT Red wejdzie do Polski.

Równolegle Google rozwija platformę Android TV. Niewykluczone, że za kilka lat dekodery odejdą do lamusa, a z YouTube Unplugged będzie można łączyć się za pomocą inteligentnych telewizorów. Warto podkreślić, że nadawcy telewizij naziemnej także wkroczyli do internetu. Bez podpisywania umowy programy HBO można oglądać online na Now, TVN – na Playerze, a TVP – na tvp.pl.

Jako pierwsi YouTube Unplugged poznają Amerykanie. Google nie zdradził jeszcze dalszych planów związanych z ekspansją.

Źródła: dobreprogramy.pl, spidersweb.pl

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: