InPost

i

Autor: Shutterstock

Wyniki finansowe

InPost liderem platform e-commerce w Europie. Gigant podał wyniki finansowe

2022-11-09 10:54

InPost - lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – zanotował w III kwartale wzrost przychodów o 32,6% r/r do 1 690,4 mln zł. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 11,5% r/r do 455,8 mln zł. InPost zanotował także rekordowy, jak dotychczas w 2022 r. + 32% r/r wzrost wolumenów na wszystkich kluczowych rynkach, dostarczając w III kwartale 178,8 mln paczek. W Polsce wzrost wolumenów wyniósł 26%, we Francji 34%, a w Wielkiej Brytanii aż 227%.

Wyniki finansowe InPost

W Polsce InPost odnotował zdecydowany wzrost wolumenów w kanale poza platformą Allegro o 43% r/r oraz o 11% w kanale Allegro. Liczba użytkowników korzystających z urządzeń Paczkomat w Polsce wyniosła 16,3 mln (+13% r/r); Firma umocniła swoją pozycję lidera na rynku dostaw kontynuując strategię dostarczania najlepszych rozwiązań dla użytkowników m.in. poprzez wprowadzenie udostępniania paczek w aplikacji mobilnej innym użytkownikom, rozszerzając program EKOzwrotów o nowe kategorie produktów oraz uruchamiając program pod nazwą EkoBox - wprowadzający do obrotu opakowania zwrotne we współpracy z marką Modivo.

W III kwartale Grupa, obsłużyła 178,8 mln przesyłek, osiągając 32% wzrost i tym samym zanotowała dwu- i trzycyfrowy wzrost wolumenów na wszystkich trzech głównych rynkach: Polska - wzrost o 26% - przy dodatniej dynamice rynku na poziomie 24%, Francja - wzrost o 34% – przy stagnacji na rynku, natomiast w Wielkiej Brytanii wzrost wolumenów wyniósł aż 227% – przy szacowanym spadku rynku na poziomie 8%.

Liczba paczkomatów

InPost we wszystkich krajach intensywnie rozwijał swoją sieć urządzeń Paczkomat. W III kwartale zainstalowanych zostało ponad 2 000 nowych maszyn i na koniec kwartału było ich 26 330, w tym: 19 254 w Polsce (+17% w porównaniu z końcem 2021 roku), 1 653 we Francji (+428% w porównaniu z końcem 2021 roku) i 4 333 w Wielkiej Brytanii (+38% w porównaniu z końcem 2021 roku). W tym ostatnim kraju uruchomiono pierwsze urządzenia Paczkomat w kształcie litery L. Realizując strategię klientocentryczności, we Francji, uruchomione zostały testy aplikacji mobilnej, której wdrożenie będzie realizowane w oparciu o doświadczenia z rynku polskiego. Otworzona została także nowa sortownia w Harnes, która jednocześnie jest największą pod względem powierzchni sortownią w Grupie InPost oraz uruchomiono zwroty towarów bez opakowań we współpracy z Amazon.

W Wielkiej Brytanii nastąpił skokowy wzrost liczby użytkowników urządzeń Paczkomat na co m.in wpłynęło zwiększenie zagęszczenia sieci urządzeń. W głównych miastach: Londyn, Birmingham i Manchester - 46% mieszkańców ma 7 minut spacerem do najbliższej maszyny InPost. Wzrost użytkowników i wolumenów na tym rynku był jednak przede wszystkim efektem wprowadzenia znanej z polskiego rynku usługi dla klienta biznesowego - nadań typu Paczkomat - Paczkomat.

Zwiększenie udziałów rynkowych

Dobre wyniki za 9 miesięcy tego roku są efektem wzrostu wolumenów oraz poprawy rentowności. To pozytywny prognostyk dla wyników za cały rok. Jednak, od połowy października rynek rośnie w tempie umiarkowanym, co może wskazywać na to, że spodziewana od dłuższego czasu presja inflacyjna odczuwalna dla polskiego konsumenta zaczyna stawać się faktem. Niemniej jednak można oczekiwać, że pozytywny wpływa na marże w IV kwartale będą miały coroczne podwyżki cen kontraktowych. Proces podwyżek będzie kontynuowany do końca I kw. 2023 r.

Zarząd Grupy w perspektywie średnio- i długoterminowej spodziewa się zwiększenia udziałów rynkowych we wszystkich kluczowych dla Grupy krajach. Na każdym z nich konsumenci korzystają z wygody, jaką daje możliwość odebrania przesyłek w dowolnym terminie, a sprzedawcy, dzięki rozwiązaniom InPost mogą optymalizować koszty. W trzecim kwartale InPost dodatkowo umocnił swoją pozycję, zwiększając liczbę klientów o 13% r/r do 16,3 mln. Wolumen przesyłek wyniósł 124,1 mln, co oznacza wzrost w porównaniu do II kw., kiedy obsłużono ich 122,8 mln.

Sonda
Korzystasz z paczkomatów lub innych automatów pocztowych?
Forum w Karpaczu 2022: Piotr Najbuk
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Najnowsze